بین الملل

مانع تراشی آمریکا برای صدور بیانیه علیه تهاجم اخیر به ونزوئلا

در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه، پولیانسکی اظهار داشت که در نشست شورای امنیت سازمان ملل دولت روسیه یک بیانیه مطبوعاتی را در مورد وضعیت کنونی در ونزوئلا منتشر کرده است

آمریکا از طرح پیش نویس یک بیانیه مطبوعاتی در مورد تهاجم اخیر به ونزوئلا ممانعت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، «دیمیتری پولیانسکی» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که آمریکا پیش نویس یک بیانیه مطبوعاتی پیرامون تهاجم اخیر به ونزوئلا را که از سوی روسیه به شورای امنیت ارائه شده بود، بلوکه کرد.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه، پولیانسکی اظهار داشت که در نشست شورای امنیت سازمان ملل دولت روسیه یک بیانیه مطبوعاتی را در مورد وضعیت کنونی در ونزوئلا منتشر کرده است.

نماینده روسیه درباره این بیانیه مطبوعاتی گفت: «این پیش نویسی بود که پس از کنفرانس ویدئویی امروز [چهارشنبه] از سوی روسیه پیشنهاد شد. هیچ تهمت و اتهام زنی در کار نیست، تنها حمایت از امور متعارف و اساسی». وی در ادامه افزود: «این بیانیه با مانع تراشی [هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل] از تأیید بازماند».

گفتنی است که پیش نویس این بیانیه کاربرد زور را به مثابه قیدی مصرح در منشور سازمان ملل متحد رد کرده است و بر قطعنامه‌های مرتبط به ونزوئلا تأکید می‌کند. همچنین خواستار حل و فصل وضعیت کنونی به دست مردم ونزوئلا و بدون دخالت [خارجی] در چارچوب منشور سازمان ملل و قانون اساسی این کشور با رعایت کامل اقتدار و یکپارچگی سرزمینی آن می‌شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا