بین الملل

خانه تکانی در دستگاه اطلاعاتی کره شمالی

رئیس «دفتر شناسایی عمومی» کره شمالی که اصلی ترین سازمان اطلاعاتی این کشور است، تغییر کرده است. همچنین به دستور کیم، فرمانده محافظان شخصی رهبر این کشور هم عوض شده است

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، رسانه‌های کره جنوبی از دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای تغییر رئیس یک سازمان اطلاعاتی این کشور و همچنین فرمانده محافظان شخصی او خبر دادند.

رئیس «دفتر شناسایی عمومی» کره شمالی که اصلی ترین سازمان اطلاعاتی این کشور است، تغییر کرده است. همچنین به دستور کیم، فرمانده محافظان شخصی رهبر این کشور هم عوض شده است.

رسانه‌های کره جنوبی، این دو تغییر را «غیر منتظره» خوانده و آن را به موضوع شایعات اخیر درباره وضعیت سلامت کیم جونگ اون مرتبط دانسته‌اند.

گفته می‌شود که ژنرال «ریم کوانگ ایل» به ریاست «دفتر شناسایی عمومی» کره شمالی منصوب شده است، سازمانی که مسئول اکثر فعالیت‌های جاسوسی کره شمالی در دیگر کشورها را برعهده دارد.

طبق گزارش‌ها، «کوآک چانگ سیک» هم به فرماندهی محافظان شخصی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی رسیده است.

کوریا هرالد به نقل از یک مقام دولتی کره جنوبی نوشت: «سال گذشته ۸۰ درصد از اعضای دفتر حزب (حاکم کره شمالی) عوض شدند و همچنین از مجموع ۱۱ عضو کمیسیون امور خارجی دولت، ۹ عضو عادل ۸۲ درصد اعضا تغییر کردند».

به گفته این مقام که نامش فاش نشده، «این تغییران نشاندهنده تغییر نسل و تمرکز (کیم جونگ اون) بر اعمال تغییرات شخصی اعضا بر اساس عملکرد آنها است».

گمانه‌زنی تازه‌ رسانه‌ها درباره تغییرات در کره شمالی در حالی صورت گرفته که پیش از این شایعه‌ها در خصوص وضعیت سلامت کیم جونگ اون و حتی خبر فوت او بسیار خبرساز شده بود و در نهایت به حضور او در انظار عمومی ختم شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا