بین الملل

کمک ۲۵۰ میلیون دلاری بیل گیتس برای مقابله با کرونا

 «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» اعلام کرد قرار است با اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار دیگر، هزینه‌های اختصاص داده شده برای مقابله با ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ از سوی این مؤسسه را به ۲۵۰ میلیون دلار برساند

به گزارش آرنا ، بنیاد بیل گیتس اعلام کرد هزینه‌های اختصاص داده شده برای درمان کرونا را به ۲۵۰ میلیون دلار خواهد رساند.

«بنیاد بیل و ملیندا گیتس» اعلام کرد قرار است با اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار دیگر، هزینه‌های اختصاص داده شده برای مقابله با ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ از سوی این مؤسسه را به ۲۵۰ میلیون دلار برساند.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس که در سیاتل آمریکا قرار دارد، خواهان همکاری‌های هماهنگ و بین المللی در جهت اطمینان از این مسأله شد که این ویرو در کشور‌های کم درآمد از جمله کشور‌های جنوب آفریقا و جنوب آسیا بطور غیر کنترل شده منتشر نخواهد شد.

بیل گیتس روز چهارشنبه اعلام کرد درگیری داخلی علیه کرونا تنها بخشی از یک جنگ جهانی علیه این بیماری است. وی گفت: حتی اگر بیشتر کشور‌ها در کُند کردن روند بیماری در طول چند ماه آینده موفق شوند، این ویروس ممکن است در صورتی که این همه گیری بصورتی شدید باقی بماند، دوباره باز گردد.

جامعه جهانی باید بداند تا زمانی که کووید-۱۹ در جایی (از زمین) وجود دارد، ما باید طوری رفتار کنیم که گویا در همه جا این ویروس هست. شکست این همه گیری، نیازمند سطحی بی سابقه از بودجه و همکاری بین المللی است.

اقدام مؤسسه بیل گیتس در زمانی انجام می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اقدام به قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت بر سر پاسخگویی این سازمان به مسأله شیوع کرونا کرده است.

همچنین ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس، سرمایه دار و بنیان گذار شرکت مایکروسافت با انتقاد از اقدام ترامپ گفت قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت در زمانی که جهان با بحران بیماری کووید-۱۹ روبروست، اقدامی خطرناک و احمقانه به حساب می‌آید.

ملیندا گیتس همچنین گفت: هنگامی که ما در بحرانی این چنینی هستیم، تمامی دست‌ها باید برای کمک رسانی دراز شود.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس، یک بنیاد خیریه خصوصی است که از سوی رئیس شرکت مایکروسافت و همسرش راه اندازی شده است و سرمایه آن ۴۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود. در اهداف این بنیاد، ارتقای مراقبت‌های بهداشتی و کاهش فقر شدید در جهان و نیز افزایش فرصت‌های آموزشی وایجاد دسترسی به فناوری اطلاعات در آمریکا ذکر شده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا