بین الملل

آمار بهبودیافتگان کرونا در جهان نیم میلیونی شد

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی کشور‌های مختلف در سراسر جهان، تعداد افرادی که پس از ابتلا به ویروس کرونا موفق شدند آن را شکست دهند و بهبود یابند بیش از نیم میلیون نفر شده است

به گزارش آرنا ،  بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی کشور‌های مختلف در سراسر جهان، تعداد افرادی که پس از ابتلا به ویروس کرونا موفق شدند آن را شکست دهند و بهبود یابند بیش از نیم میلیون نفر شده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، افزایش تعداد بهبودیافتگان این بیماری نیز چشمگیر بوده و تاکنون براساس آخرین آمار ۵۱۰ هزار و ۶۹۰ نفر از میان ۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۲۲ نفر موفق شدند این ویروس را شکست دهند.

چین در میان کشور‌های مبتلا به این ویروس بالاترین آمار بهبودیافتگان را با بیش از ۷۷ هزار نفر دارد. هرچند می‌توان این موضوع را به شروع زودهنگام این همه‌گیری در چین در مقایسه با سایر کشور‌ها مربوط دانست.

پس از چین، آلمان با بیش از ۷۲ هزار و اسپانیا با بیش از ۷۰ هزار بهبودیافته به ترتیب در مقام دوم و سوم قرار دارند. ایران با آماری نزدیک به ۵۰ هزار بهبودیافته در رتبه سوم قرار دارد و پس از ایران آمریکا با بیش از ۴۸ هزار نفر بهبودیافته ایستاده است.

آمار بهبودیافتگان زمانی نحوه عملکرد سیستم سلامت کشور‌ها را بیشتر نمایان می‌سازد که این آمار با تعداد مبتلایان آن کشور مقایسه شود. از نظر تعداد ابتلا آمریکا با بیش از ۶۴۴ هزار نفر در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن اسپانیا، ایتالیا و فرانسه به ترتیب با بیش از ۱۸۰ هزار، ۱۶۵ هزار و ۱۴۷ هزار مبتلا در رده بعدی هستند. آلمان با بیش از ۱۳۴ هزار مبتلا رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است و انگلیس با بیش از ۹۸ هزار مبتلا پس از آلمان قرار دارد، هرچند لندن آماری از تعداد بهبودیافتگان خود اعلام نکرده است.

چین با بیش از ۸۲ هزار مبتلا در رتبه هفتم از نظر تعدا مبتلا در مقایسه با سایر کشور‌ها قرار دارد و پس از آن ایران با بیش از ۷۶ هزار مبتلا در رده هشتم ایستاده است.

مقایسه آمار مبتلایان کشور‌ها با تعداد بهبودیافتگان آن‌ها تا حدودی نشان می‌دهد سیاست‌های به کار گرفته شده و نحوه عملکرد نظام بهداشت و سلامت هر کشوری چقدر در درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ موثر بوده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا