بین المللویژه ها

گمانه‌زنی در مورد مرگ پادشاه سعودی

حساب کاربری «مجتهد» اعلام کرد با احتمال مرگ ملک سلمان و به پادشاهی رسیدن ولیعهد بازداشت کسانی که با محمد بن سلمان مخالف هستند، ادامه دارد.

«مجتهد» که به افشاگر اسرار خاندان سعودی مشهور است در پیام خود نوشت: بازداشت برخی افسران دستگاه امنیتی، ارتش و گارد پادشاهی که به احمد بن عبدالعزیز، برادر ملک سلمان یا محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان وابستگی و تمایل دارند و همچنین تمامی افرادی که به پادشاهی رسیدن محمد بن سلمان شک دارند، ادامه دارد.

مجتهد علت این بازداشت‌ها را به احتمال مرگ ملک سلمان و به پادشاهی رسیدن محمد بن سلمان مرتبط دانسته و به این مسئله اشاره کرده است که خاندان سعودی همه جانبه با پادشاهی وی مخالف است.

حساب توئیتر العهد الجدید اولین منبعی بود که خبر بازداشت دو شاهزاده سعودی را افشا کرد و پس از آن اعلام کرد که احمد بن عبدالعزیز، بردار ملک سلمان و شماری دیگر از شاهزاده‌های سعودی نیز بازداشت شده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از منابع آگاه در پادشاهی عربستان از بازداشت محمد بن نایف، ولیعهد پیشین این کشور و نواف بن نایف، برادر کوچکتر وی به اتهام خیانت خبر داد.

این بازداشت‌ها درحالی رخ داده است که تلاش‌هایی برای بازگرداندن عاملان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به عرصه قدرت صورت گرفته است؛ کسانی که در دادستانی عربستان تبرئه شدند و همگی روابط دوستانه و تنگاتنگی با محمد بن سلمان دارند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا