بین المللویژه ها

آمادگی مشروط ترامپ برای دیدار مجدد با رهبر کره‌شمالی

“رابرت اوبرین” مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آمادگی مشروط رئیس‌جمهوری آمریکا برای نشست دوباره با رهبر کره‌شمالی خبر داد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) تارنمای آمریکایی “NK نیوز”، اوبرین در سخنانی در اندیشکده “شورای آتلانتیک” در واشنگتن، ضمن تاکید بر این نکته که برگزاری هرگونه نشستی منوط به آنچه پیونگ یانگ قادر به ارایه آن است، می باشد، گفت، “دونالد ترامپ” همچنان برای برگزاری نشستی دیگر با “کیم جونگ اون” آماده است.
اوبرین خاطر نشان کرد، در حال حاضر برنامه ای برای برگزاری نشست بین سران آمریکا و کره شمالی وجود ندارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در رابطه با آنچه شبکه “سی ان ان” آمریکا در رابطه با عدم تمایل ترامپ به برگزاری نشست با کیم تا پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020 گفت: چنانچه مذاکرات به پایبندی کره شمالی به تعهدات پذیرفته شده از سوی کیم در نشست سنگاپور منتهی شود، ما دوست داریم مذاکرات برگزار شود.
ترامپ و کیم در نشست ژوئن 2018 توافقنامه ای را امضا کردند که طبق آن، کیم با عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای موافقت کرد.
به گفته اوبرین، ترامپ با صراحت گفته است که اگر بتواند از طریق برگزاری نشست معامله ای بزرگ به نفع مردم آمریکا رقم بزند، با هر کسی دیدار و گفت وگو می کند.
وی افزود، اکنون آمریکا منتظر است تا ببیند کره شمالی چه چیزهایی پیشنهاد می کند و آیا امکان از سرگیری مذاکرات بین دو کشور وجود دارد یا خیر.
ترامپ و کیم علاوه بر نشست سنگاپور، در فوریه 2019 نیز در هانوی پایتخت ویتنام مذاکراتی نافرجام داشتند که به توقف مذاکرات نمایندگان هسته ای دو کشور منتهی شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا