بین المللویژه ها

رایزنی تلفنی نخست‌وزیر چین با مرکل درباره کرونا

نخست وزیر چین و مرکل صدراعظم آلمان در یک تماس تلفنی درباره وضعیت پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونای جدید با یکدیگر صحبت کردند.

به نقل از رادیو بین المللی چین، لی که‎چیانگ نخست وزیر چین و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شامگاه یکشنبه در یک تماس تلفنی درباره وضعیت پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونای جدید با یکدیگر صحبت کردند.

لی که‌چیانگ در این تماس خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت چین طبق قانون و با اقدامات علمی و مؤثر در حال پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونای جدید است. چین با در پیش گرفتن رویکرد مبتنی بر شفافیت و مسئولیت‎پذیری لحظه به لحظه آخرین اطلاعات از وضعیت شیوع این بیماری را در اختیار مردم خود و جامعه بین‌المللی می‎گذارد و دولت و مردم چین نسبت به توانایی خود برای غلبه بر این ویروس اطمینان کامل دارند.

لی که‌چیانگ همچنین ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی از جمله آلمان با داشتن نگاهی منطقی نسبت به تلاش‌های چین برای پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونای جدید، ضمن کمک به حفظ روابط عادی با چین، همکاری‌های بین‌المللی برای حفظ بهداشت و امنیت جانی مردم جهان را تقویت کنند. وی همچنین خواستار آن شد که آلمان شرایط لازم برای خرید تجهیزات پزشکی از این کشور را از طریق مجاری تجاری بین دو کشور فراهم کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز گفت که آلمان به طور جدی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونای جدید را دنبال می‎کند و می‎داند که اقدامات انجام‎‌گرفته از سوی دولت چین مورد پشتیبانی مردم این کشور است. آلمان ضمن رعایت موارد لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری تلاش کرده است از طریق تقویت هماهنگی و همکاری با اتحادیه اروپا، تدابیری را در سطوح بالاتر به اجرا برساند.

آلمان مایل است با تقویت همکاری‎های خود با چین در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری، کمک‎های پزشکی لازم را در اختیار چین قرار دهد و با تمام توان برای غلبه بر این ویروس به چین کمک کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا