برگزیده هابین الملل

جزئیات گفتگوی وزیر خارجه عربستان با رئیس جمهور الجزائر

وزیر خارجه عربستان در دیدار با رئیس جمهور الجزائر ضمن اینکه دعوتنامه شاه سعودی برای سفر به ریاض را تقدیم او کرد، درباره تحولات کشورهای عربی و اسلامی و بحران لیبی به رایزنی پرداخت.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان روز پنجشنبه در سفری یک روزه وارد الجزائر شد و دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی از «عبدالمجید تبون» برای سفر به عربستان را تقدیم وی کرد.

وزارت خارجه الجزائر در صفحه کاربری خود در توئیتر این خبر را اعلام کرد، اما از دیگر برنامه‌های دیدار وزیر خارجه عربستان در الجزیره اطلاعی نداد.

در همین حال بن فرحان هم در توئیتر نوشت: «از اینکه به الجزائر سفر کردم خوشحالم. کشوری که از روزهای جنگ استقلال خود تاکنون با عربستان روابط مستحکمی داشته است و به توصیه رهبرانمان هم این روابط در راستای منافع دو کشور و دو ملت برادر و ارتقای آرمان‌های امت‌های عربی و اسلامی روز به روز هم عمیق‌تر می‌شود» .

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بن فرحان در توئیت دیگری گفت که از سوی رئیس جمهور الجزائر مورد استقبال قرار گرفته و دعوتنامه ملک سلمان بن عبدالعزیز برای سفر به عربستان را به او تحویل داده است.

خبرگزاری رسمی الجزائر هم اعلام کرد که وزیر سعودی پس از دیدار با تبون بر اجماع نظرات دو کشور درباره مسائل متعدد تاکید کرد.

بن فرحان ضمن تاکید بر اهتمام کشورش به هماهنگی با الجزائر در همه آنچه منفعت جهان عربی و اسلامی است، ابراز امیدواری کرد که ارتباط و همکاری میان الجزائر و عربستان ادامه پیدا کند.

سفر وزیر خارجه عربستان به الجزائر چند روز پس از سفر دوره‌ای «صبری بوقادوم» همتای الجزائری او انجام شد که ریاض هم از جمله مقاصد سفر وی بود و در آنجا درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه عربی و به خصوص بحران لیبی که الجزائر در حال انجام اقدامات میانجی‌گرانه میان طرفین درگیر در آنجاست رایزنی کردند.

به گفته منابع رسانه‌ای الجزائر وزیر خارجه عربستان با مقامات الجزائر درباره بحران لیبی و ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای کشمکش در این کشور گفت‌وگو کرد و دو کشور بر مخالفت با مداخله‌های نظامی خارجی در لیبی تاکید کردند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا