بین الملل

عربستان «لجین الهذلول» را به افشای اطلاعات محرمانه ملی متهم کرد

وزیر خارجه عربستان مدعی شد که فعال زن زندانی شده در این کشور اطلاعات محرمانه ملی را به دیگر کشور‌ها افشا می‌کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا  به نقل از روسیا الیوم، «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (یک‌شنبه) مدعی شد که اتهاماتی علیه «لجین الهذلول»، فعال عربستانی محبوس مبنی بر تعامل وی با کشور‌های غیر دوست و نیز ارائه اطلاعات محرمانه و دیگر مسائل مشابه مطرح است.

او گفت: تصمیم گیری درباره این پرونده به دادگاه مربوط است. ما به هیچ وجه به إعمال فشار بین المللی در خصوص این پرونده اهمیت نمی‌دهیم.

وزیر خارجه عربستان افزود: این پرونده داخلی مربوط به امنیت ملی ما است و با روشی مناسب از طریق نظام قضایی خود با آن برخورد خواهیم کرد.

سفیران حقوق بشر در انگلیس، هلند، آلمان، سوئد، استونی، لوکزامبورگ و فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کردند که از ادامه بازداشت حداقل پنج فعال حقوق زنان در عربستان سعودی بسیار نگران هستند.

این سفیران و دفتر امور خاور دور وزارت خارجه آمریکا در پیام‌هایی درخصوص ارجاع پرونده‌های لجین الهذلول و سمر بدوی به دادگاه کیفری ویژه تروریسم و امنیت ملی ابراز نگرانی و تاسف کردند.

«لین معلوف»، مدیر تحقیقات خاورمیانه در سازمان عفو بین‌الملل نیز پیشتر اعلام کرد که تنها تصمیم عادلانه دادگاه، آزادی فوری و بدون‌شرط لجین الهذلول است. او جنایتکار نیست، او یک مدافع حقوق بشر است که تنها به‌دلیل درخواست درخصوص تغییرات کشورش مجازات می‌شود.

الهذلول ۳۱ ساله در مه ۲۰۱۸ به همراه حدود ۱۰ فعال زن دیگر چند هفته قبل از صدور اجازه رانندگی برای زنان به علت دفاع از حقوق زنان بازداشت شد و هفته گذشته پس از نهصد روز بازداشت موقت در دادگاه عربستان جایی که قرار بود بررسی پرونده او انجام شود، حضور یافت، اما دادگاه پرونده او را به دادگاه کیفری ویژه تروریسم و مسائل امنیت ملی ارجاع داد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا