بین الملل

وزیر خارجه عربستان دوباره اتهام زد: عامل همه مشکلات ایران است

وزیر خارجه عربستان بار دیگر علیه کشورمان اتهام پراکنی کرد و مدعی شد که همه مشکلات جهان از ایران نشأت می‌گیرد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، به نقل از رویترز، «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان سعودی، بار دیگر با اتهام پراکنی علیه کشورمان مدعی شد که ایران عامل تمامی بحران‌ها و مشکلات منطقه و حتی دیگر مناطق جهان است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه اظهارات خصمانه خود علیه کشورمان گفت: هرکجای دنیا مشکلاتی باشد، ایران را (آنجا) خواهی یافت.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی در ادامه سخنان خود، کشورمان را به اتخاذ اقدامات بی ثبات کننده در منطقه متهم کرد و مدعی شد که ایران با حمایت از نیرو‌های شبه نظامی و «تروریست‌ها» به بی ثباتی در منطقه دامن زده و به این کار خود ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه عربستان سعودی که فرماندهی ائتلاف عربی در حمله به کشور یمن را بر عهده دارد و چند سال است که مردم مظلوم این کشور را آماج حملات خود قرار داده، مدعی شد که بحران یمن به دلیل «شبه‌نظامیان حوثی» و حمایت ایران از این نیروهاست.

بن فرحان در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت که «تلاش‌های صلح باید بر ازسرگیری گفتگو‌ها بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها متمرکز شود».

رسانه‌های صهیونیستی روز پنجشنبه گزارش دادند که وزیر خارجه سعودی در گفت‌و‌گویی پشت در‌های بسته با اروپایی‌ها گفته است: «به تلاش کشور‌های عربی برای عادی‌سازی روابط خدشه‌ای وارد نخواهیم کرد».

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: «در حال حاضر به فرایند سازش نخواهیم پیوست مگر در چهارچوب [حصول]پیشرفت میان اسرائیل و فلسطینیان».

امارات و بحرین طی ماه‌های گذشته با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی روابط را امضا کردند و به گفته منابع آگاه احتمال دارد عربستان سعودی نیز به جمع سازش‌گران با اشغالگر قدس بپیوندد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا