آرنا ورزشی

فکری: بدترین استقلال را تحویل گرفتم

محمود فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بدترین استقلال را تحویل گرفتم.

به گزارش ورزشی آرنا، محمود فکری درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال و مصدومان این تیم گفت: اسماعیلی با تیم تمرین می‌کند. سیاوش یزدانی هم دیروز سر تمرین حاضر بود و کم کم کارش را شروع می‌کند. غفوری هم آمپول زده است و پنج روز باید استراحت کند. مهدی قائدی هم الان کار می‌کند. مسعود ریگی هم همینطور. فقط شیخ دیاباته آسیب دیده است.

وی افزود: امسال بدترین استقلال را تحویل گرفتیم ولی بیشترین انتظار را از ما دارند! این تعادل وجود ندارد. انتظار از هواداران این است که حمایت کنند. این حمایت الان کم است. کسانی که خیلی منطقی هستند و فضاها را می‌شناسند در حال حمایت هستند. خیلی‌ها چون دوست دارند استقلال در بهترین شرایط باشد، احساسی می‌شوند. آنها استقلال را از تصویر تلویزیونی می‌بینند.

سرمربی استقلال یادآور شد: تیم سازی بین دو تیم خیلی مهم است و استراحت کافی هم اهمیت دارد. اماده سازی تیم ۴۵ روز وقت می‌خواهد. مربیان خارجی دو ماه فرصت داشتند. الان ما را با خارجی‌ها مقایسه می‌کنند. بحث مالی به کنار آنها ۳۰ میلیارد می‌گیرند و ما باید ۲ میلیارد جریمه هم بدهیم! فرصت زمانی کافی را نداشتیم. شرایط روحی استقلال داغان بود که این تیم را گرفتیم. همه از شرایط تیم ناراحتند. شرایط روحی بازیکنان هم خیلی بد بود که ما این تیم را تحویل گرفتیم.

فکری گفت: تغییر مدیریت هم شکل گرفت. من از هیچکس نمی‌ترسم به جز خدا. با خدا هم خیلی رفیق هستم و او را دوست دارم. از هیچ بشری نمی‌ترسم. اگر مشکلی باشد انتقاد می‌کنم ولی استقلالی که تحویل گرفتیم کلی مشکل داشته است. یک اتومبیل را حساب کنید که خیلی مشکل داشته و می‌خواهید آن‌را به یک مسابقه ببرید و همان روز اول انتظار دارند سرعت بگیرد و اول شود.

وی درباره راهکارهایش تصریح کرد: همه اینها زمان می‌خواهد. هفته دوم که باختیم تمام انتقادات به سمت ما سرازیر شد. الان که امتیازات بدی نگرفته‌ایم. نمی‌گوییم خیلی خوب بوده‌ایم. نمی گویم ما هم راضی هستیم. ما سال‌ها در این تیم بازی کرده‌ایم و حدود ۱۳ سال است مربیگری می‌کنم. این چیزها را متوجه می‌شویم ولی راه فرار از مشکلات جیست. این را هم می‌دانیم. این استقلال نیاز به صبر و زمان دارد.

سرمربی استقلال افزود: آدم‌هایی که بخواهند از فکرشان استفاده کنند سرمربی استقلال نمی‌شوند. کسی که عاشق استقلال باشد سرمربی این تیم می‌شود. از روز اول گفتم حتی حاضرم جریمه بدهم و بیایم. کیسه‌ای ندوخته‌ام. چندرغاز پول گرفته‌ام و باید ۲ میلیارد جریمه هم بدهم.

فکری گفت: باید کم کم جلو برویم. بازیکنانی آسیب دیدند. خیلی از بازی‌ها ترکیبمان عوض می‌شد. الان بازیکنان دارند خوب همکاری می‌کنند. ما با برنامه ریزی خوب جلو می‌رویم. شاید من نت را خاموش کنم و به فضای مجازی توجه نکنم ولی این فضا روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد. باید روی تفکر بازیکنان و نحوه زندگی آنها هم کار و آن‌را درست کنم. اما زمان نداریم. بدون زمان از ما می‌خواهند کار سختی انجام بدهند. مطمئن باشید با تمام توان و تجربه تلاش می‌کنم تیم را بسازیم. خواهشم این است به ما زمان بدهید.

سرمربی استقلال درباره قوی نبودن کادر فنی اش در این تیم و مشکل آنالیزورها اظهار کرد: خیلی خوب است که تیم نیمه اول بد کار می‌کند و نیمه دوم بهتر می‌شود. این نشان می‌دهد شناخت خوبی پیدا می‌کنیم و ایرادها را برطرف می‌کنیم. حتی قبل از اینکه به استقلال بیایم می‌گفتند کادر فنی محمود فکری است ولی الان انتقاد می‌کنند. مربیان و همکاران خوبی داریم. آنالیزورهایمان هم بد نیستند؛ خوب است. یک ایرادهایی می‌بینیم که به مرور زمان رفع می‌کنیم. اگر نیاز به مربی باشد اضافه می‌کنیم. اینها هجمه‌های غیر منصفانه است. این را درست کنیم فردا یک عکاس می‌رود روی آن ساختمان عکس می‌گیرد و می‌گوید چمن زمین تمرین استقلال زرد است! امکانات خوبی داریم ولی شیطنت‌ها علیه ما خیلی زیاد است. بعد از اتفاقاتی که در دوره مدیریت سابق باشگاه پیروزی رخ داد هجمه را به سمت استقلال فرستادند و استقلالی‌ها هم این خبر کذب را در آغوش گرفتند و آن هجمه هم باقی ماند. از استقلالی‌ها خواهش می‌کنم راحت فریب نخورند. از مسئولان استقلالی نظام می‌خواهم بیشتر کمک ما کنند! کار ساده ای نیست. فکری و مدیریت استقلال به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. همه باید کمک کنند تیم را جمع کنیم. نیاز مبرم داریم کمک بشویم. از طرف هواداران، رسانه‌ها و مسئولان استقلالی. همه باید کمک کنند به این مهم برسیم.

وی درباره مشکل استقلال در ده دقیقه پایانی گفت: آنها کارشناس نیستند. کسانی هستند که می‌خواهند مشکل درست کنند. وقتی تیمی را ۲۰ روز تحویل گرفته‌اید نباید با زمان استراماچونی مقایسه کنید. استراماچونی دو ماه زمان داشت و بازی و اردوهای تدارکاتی داشت و تازه در پنج هفته، امتیازاتش کمتر از ما بود. تیمی را تحویل گرفتیم که با تمام این مشکلات مثل نداشتن استراحت بازیکن، فرصت کم آماده سازی و نداشتن زمان برای بدنسازی و کار تاکتیکی مشخص است که در ۲۰ دقیقه آخر به مشکل می‌خورد. مطمئناً کار تاکتیکی تیم کامل نشده است. این به زمان نیاز دارد. مشکلات زیادی در تیم هست که باید دانه دانه حل کنیم وگرنه هرکسی دیگری جای فکری بود همین هشت امتیاز را در پنج بازی نمی‌گرفت. نباید به حرف بدخواهان توجه کنیم. کسانی که ادعای دوستی با ما دارند باید کمکمان کنند. فکری را تنهای تنها گذاشته‌اند. چه در بحث درون تیم و چه در بحث حمایت از فکری در بدترین شرایط هستیم. باید با کمک هم این مشکل را حل کنیم. این صبوری می‌خواهد.

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا