آرنا ورزشی

چرا محمود فکری در تمرینات نساجی حاضر شد ؟

در شرایطی که محمود فکری شب گذشته در نشستی با مسئولان باشگاه استقلال به توافق رسید اما او در تمرین امروز نساجی حضور پیدا کرد.

به گزارش ورزشی آرنا ، محمود فکری شب گذشته هم در باشگاه استقلال حاضر شد تا رسانه ها از حضور قطعی‌اش روی نیمکت آبی ها خبر دهند. حالا اما کار به کمیته فنی استقلال سپرده شده و به همین خاطر احتمالا اعلام توافق او با این باشگاه به تاخیر می افتد. در همین حال فکری به خاطر قراردادی که با باشگاه نساجی دارد همچنان به کار خود در این تیم ادامه می دهد. او و دستیارانش امروز هم در تمرین تیم قائمشهری حاضر شدند. در تمرین امروز نساجی علی امیری مدیرعامل این باشگاه هم حضور دارد.

تیم قائمشهری که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود برای صدور رضایت‌نامه و آزاد کردن سرمربی خود مبلغ نسبتا زیادی درخواست کرده تا بخشی از مخارج فصل جاری را با آن تامین کند، اما در حال حاضر استقلال به صورت نقدی پولی در حساب برای اینکار ندارد و چک باشگاه هم دیگر معتبر نیست. قفل ماجرا چگونه باز می‌شود؟

باشگاه استقلال که با محمود فکری به توافق نهایی و دوطرفه رسیده است، به دنبال دریافت رضایت نامه از باشگاه نساجی است که منوط به پرداخت پول خواهد بود.

آرنا پیشنهاد میکند مطلب “محمود فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال شد” را نیز بخوانید

باشگاه استقلال طی چند روز اخیر و با سرپرست جدید پس از مذاکره فشرده با چند مربی داخلی و خارج نشین بر سر سرمربی‌گری تیم، در نهایت با محمود فکری به توافق رسید. پاشازاده، مجیدی، نکونام و نامجومطلق، گزینه های داخلی آبی‌ها بودند و امیر قلعه‌نویی نیز پیشتر در تماس با نمایندگان باشگاه گفته بود در گل گهر خواهد ماند.

ثبت قرارداد محمود فکری با استقلال در گرو واریز میلیاردی به حساب نساجی قائمشهر

به نظر می‌رسد با توجه به قرارداد محکم جواد نکونام با فولادی‌ها و بستن این تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، بهترین گزینه موجود روی میز، محمود فکری بود، چون او نسبت به سایر گزینه‌ها به ارقام کمتر هم قانع بود و تعصب بیشتری در چهره و رفتار او نسبت به پیراهن باشگاه دیده می‌شود؛ چیزی که طی چند سال اخیر در جمع آبی‌ها کم شده و بازیکنان نیز آن شور و حرارت لازم را برای جنگیدن برای موفقیت باشگاه پرافتخار پایتخت نداشته‌ و با نخستین پیشنهاد نیز از تیم جدا شده اند.

در این میان عدم پاسخ الکساندر نوری هم مزیدبرعلت شد تا هیات مدیره استقلال متوجه شود نباید روی این گزینه بوندس لیگایی حساب باز کند.

چرا فکری فقط در رسانه‌ها سرمربی استقلال شده است؟

از دیروز موجی از تیتر‌ها و اخبار بدون منبع در رسانه‌های رسمی ایران مبنی بر سرمربیگری فکری در استقلال منتشر شده، اما هیچ یک از مدیران این باشگاه تا این لحظه حاضر نشده اند این خبر را رسما اعلام کنند یا حتی در سایت رسمی باشگاه آن را نشر دهند. دلیل این موضوع هم منع قانونی آن طبق آیین نامه‌ها و کد‌های فیفاست.

شخص محمود فکری دیروز با استقلال به توافق کامل رسیده و این مربی مشکلی برای هدایت آبی‌پوشان ندارد، اما مساله اصلی، رضایت باشگاه نساجی برای نهایی شدن این انتقال است. تیم قائمشهری برای صدور رضایت‌نامه و آزاد کردن سرمربی خود مبلغ نسبتا زیادی درخواست کرده که در حال حاضر به صورت نقدی در حساب استقلال نیست.

سابقه بد دو باشگاه سرخابی در چنین موارد مشابهی در پرونده‌های خرید داریوش شجاعیان از ماشین سازی ـ که با چک انجام شده بود ـ و یا انتقال یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس ـ که ماه‌ها چک صادره برگشت خورده و هنوز هم گفته می‌شود پاس نشده است ـ باعث شده تا نساجی فقط پول نقد بخواهد و در این مورد چک استقلال را قبول نکند!

استقلال باید ۸ میلیارد تومن طی یک هفته آتی برای کسب مجوز حرفه‌ای هزینه کند، وگرنه لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد. این مخارج در کنار چندین بدهی هنگفت خارجی دست استقلال را بسته و پاداش آسیایی نیز فعلا قابل وصول از کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست.

حالا باید دید مدیران آبی چگونه رضایت مسئولان تیم نساجی را جلب خواهند کرد؟ آیا با وعده و چک می‌شود این انتقال را عملی کرد یا ترفند دیگری نیاز است؟ تمرینات تیم باید به زودی آغاز و خرید‌های جدید هم تمام شود و این منوط به استقرار کادرفنی است.

باشگاه نساجی طبق قانون مدعی است که فکری همچنان سرمربی قائمشهری‌هاست و هنوز هیچ رضایتی صورت نگرفته است. البته آن‌ها مخالفتی با انتقال فکری به استقلال ندارند، اما به عنوان یک باشگاه خصوصی، به دنبال پوشش بخشی از هزینه‌های فصل جاری خود با فروش سرمربی شان هستند که در فوتبال حرفه‌ای جهان، طبیعی است.

کادر تمام استقلالی برای فصلی سرنوشت ساز

باید دید سرنوشت فکری و استقلال به کجا می‌رسد و سرانجام محمود فکری که کارنامه درخشانی در نیم فصل دوم نساجی داشت، بالاخره سرمربی آبی‌پوشان می‌شود یا خیر؟ رسیدن به این عنوان جزو رویا‌های فکری بوده است که حالا در آستانه تحقق است.

فکری حتی دستیاران خود برای هدایت استقلال در لیگ بیستم و لیگ قهرمانان آسیا فصل آتی را مشخص کرده و با همان کادرفنی حاضر در نساجی شامل صمد مرفاوی، سیروس دین‌محمدی، حنیف عمران‌زاده و مسعود ابطحی که همگی استقلالی هستند، به تهران کوچ خواهد کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا