آرنا ورزشی

30 میلیارد تومان برای 16 باشگاه لیگ برتری

فصل آینده تلویزیون 30 درصد از درآمدهای خود به هنگام پخش برنامه های ورزشی را به وزارت ورزش و جوانان اختصاص خواهد داد.

فصل آینده تلویزیون 30 درصد از درآمدهای خود به هنگام پخش برنامه های ورزشی را به وزارت ورزش و جوانان اختصاص خواهد داد.

به گزارش ورزشی آرنا ، وزارت ورزش و جوانان هم این در آمد را بین فدراسیون های ورزشی تقسیم خواهد کرد. صادق درودگر – رییس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کند چه میزان از این درآمد به فدراسیون فوتبال اختصاص یابد، گفت: «به نظر می رسد حداکثر پولی که بابت حق پخش از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال داده شود 20 تا 30 میلیارد تومان است. »

این در حالی است که 16 تیم در بازی های لیگ برتر حضور دارند. پیش بینی می شود در بهترین شرایط یک تا 1.5 میلیارد تومان سهم باشگاه ها از در آمد حق پخش در فصل آینده باشد که در برابر هزینه های جاری باشگاه قابل ملاحظه نیست. البته باید به این نکته اشاره کرد درآمد فدراسیون فوتبال از تبلیغات محیطی هم عدد دندان گردی برای باشگاه ها نیست به طوریکه زنوزی – مالک باشگاه تراکتور در مصاحبه ای گفته بود این فصل 350 میلیون تومان از سوی فدراسیون فوتبال بحساب باشگاه تراکتور واریز شده است.

در فوتبال حرفه ای 40 تا 50 درصد از هزینه باشگاه ها را حق پخش تامین می کند. البته در کشورهای توسعه یافته تماشاگر برای دیدن بازی های فوتبال از تلویزیون پول می پردازد. به دلیل عدم توافق فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما در سال های اخیر قرارداد حق پخش ملغی شده بود اما با تصویب قانونی از سوی مجلس مقرر شد از این پس 30 درصد از درآمدهای تلویزیون به هنگام پخش زنده برنامه های ورزشی به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یابد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا