آرنا ورزشی

داستان عجیب‌ترین بازی فوتبال تاریخ

روایت شده وقتی دینامویی‌ها می‌خواستند تعویض کنند هیچکس روی نیمکت آن‌ها وجود نداشت و ۳ بازیکن تعویضی آن‌ها داخل زمین بودند اما به دلیل شرایط جوی کسی متوجه آن نشد

75 سال پیش یکی از عجیب‌ترین بازی‌های فوتبال برگزار شد که داستان‌های جالبی از آن نقل می‌شود.

به گزارش ورزشی آرنا ،  در سال 1945 و با پایان رسیدن جنگ جهانی دوم، مردم خسته از جنگ در تلاش برای بازیابی روحیه خود بودند. تیم دینامو مسکو روسیه هم در همین راستا تصمیم گرفت به لندن سفر کند و چند بازی دوستانه انجام دهد.

آن‌ها پس از بازی مقابل ۸۰ هزار تماشاگر ورزشگاه استمفورد بریج تصمیم به برگزاری یک دیدار دوستانه هم با آرسنال گرفتند.

این بازی به دلیل اینکه ورزشگاه هایبوری مورد حمله هوایی قرار گرفته بود در ورزشگاه وایت هارت لین، ورزشگاه خانگی تاتنهام برگزار شد و استقبال خوبی هم از این دیدار انجام شد. مسئله اصلی اما هوای مه‌گرفته و شرایط بد جوی بود که دو تیم را مجاب می‌کرد تا بازی به تعویق بیفتد اما داور تصمیم دیگری داشت و می‌گفت به هر نحوی باید بازی انجام شود.

بازی آغاز شد و اتفاقا ۷ گل هم داشت که به زعم حاضرین تعداد زیادی از گل‌ها آفساید بود زیرا نمی‌شد تشخیص داد بازیکنان در کجای زمین حضور دارند.

روایت شده وقتی دینامویی‌ها می‌خواستند تعویض کنند هیچکس روی نیمکت آن‌ها وجود نداشت و ۳ بازیکن تعویضی آن‌ها داخل زمین بودند اما به دلیل شرایط جوی کسی متوجه آن نشد.

هرچند آرسنالی‌ها هم انتقام گرفتند و زمانی که بازیکن آن‌ها، رگ دروری از بازی اخراج شد، چند لحظه بعد بدون اینکه داور متوجه شود به بازی برگشت و به راحتی به بازی ادامه داد.

روایت جالب دیگری هم از این بازی نقل می‌شود. می‌گویند دروازه‌بان آرسنال در بازی یک‌بار به سمت توپ شیرجه می‌زند اما با توجه به مه در اندازه گیری‌اش اشتباه می‌کند و با برخورد به تیرک بازی بیهوش می‌شود تا یکی از هواداران پشت دروازه، وظیفه سنگربانی توپچی‌ها را بر عهده بگیرد!

این بازی با حساب ۴-۳ به سود آرسنال خاتمه یافت و البته به دلیل رسمی نبودن بازی، برای هواداران اهمیت چندانی نداشت اما داستان‌هایی که در این رابطه نقل می‌شود هنوز هم برای برخی فوتبال‌دوستان جالب و حتی خنده‌دار است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا