آرنا ورزشی

نمایندگان ایران در انتظار تصمیم حساس AFC

آرنا نیوز :: کنفدراسیون فوتبال آسیا با چالش سختی برای برنامه‌ریزی ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مواجه شده است.

شیوع ویروس کرونا در جهان و خصوصا در کشور‌های آسیایی، باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تصمیم به تعویق مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بگیرد.
در حال حاضر AFC زمان شروع دوباره مسابقات را اعلام نکرده و هر روز اخبار مختلفی در این خصوص منتشر می‌شود. برخی معتقدند لیگ قهرمانان در خرداد، تیر یا حتی مرداد آغاز می‌شود، اما هیچ‌کسی فعلا به طور دقیق نمی‌داند تصمیم نهایی AFC چیست. هرچند می‌توان حدس زد تا زمانی که این ویروس وجود دارد، مسابقات شروع نخواهد شد.

در این شرایط نکته مهم اینجاست که مسابقات باید هرچه زودتر شروع و تمام شود تا به تقویم بازی‌ها بیشتر از این ضربه نخورد. لیگ‌های داخلی کشور‌های مختلف هم لغو شده و این کنار برگزاری بازی‌های به تعویق افتاده مقدماتی جام جهانی، باعث شده تا همه برنامه‌ریزی‌ها به هم بریزد و به نظر می‌رسد روز‌های سختی در پیش است.

با این حال در نهایت همه چیز بستگی به تصمیمات AFC و حتی فیفا دارد. در چنین وضعیتی چند حالت وجود دارد؛ اول اینکه مسابقات روال اصلی خود را طی کند و به صورت رفت و برگشت برگزار شود، اما با فشردگی زمانی بیشتر. دوم اینکه کشور‌های امارات یا قطر مسابقات هر ۴ گروه غرب آسیا را برگزار کنند. امارات و قطر از امکانات رفاهی و ورزشگاه‌های خوبی برخوردار و برای برگزاری مسابقات آماده هستند.

راه سوم اینکه، مسابقات ۲ گروه در امارات و بازی‌های ۲ گروه دیگر در قطر برگزار شود. راه چهارم هم این که مسابقات هر گروه در یک کشور برگزار شود که البته گرفتن این تصمیم با توجه به برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران (استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو) و عربستان در زمین بی‌طرف تقریبا منتفی به نظر می‌رسد چراکه نه ایران و نه عربستان نمی‌توانند میزبان بازی‌های گروه‌شان باشند. البته می‌توان کشوری مثل قطر را برای برگزاری بازی‌ها در زمین بی‌طرف انتخاب کرد.

با در نظر گرفتن همه این شرایط، باید منتظر ماند و دید در نهایت چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و بالاخره لیگ قهرمانان آسیا چه زمانی دوباره از سر گرفته می‌شود. همه اینها در حالی است که ویروس کرونا گریبان اکثر کشور‌های جهان را گرفته و مشخص نیست چه زمانی قرار است از بین برود و حتی ممکن است مسابقات لغو شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا