جامعه

پروانه بیمارستان گاندی تمدید نشده بود

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۳۵۰ بیمارستان با عمر بالای ۲۵ سال در کشور گفت: پروانه بیمارستان گاندی تمدید نشده بود.

به گزارش سرویس جامعه آرنا، سعید کریمی امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت درباره ماجرای آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و وضعیت ایمنی بیمارستان‌ها اظهار کرد: شهرداری، وزارت بهداشت، وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کار موظف به رفع خطرات ساختمان‌های ناایمن هستند‌. ما ۳۵۰ بیمارستان داریم که عمر بالای ۲۵ سال دارند البته سن بالای ۲۵ سال فرسوده حساب نمی‌شود اما نیاز به بازسازی دارد.

وی درپاسخ به این سوال که چرا وزارت بهداشت به این مراکز با وجود مشکلات ایمنی مجوز می‌دهد؟ افزود: به بیمارستان‌هایی که نیاز به اورهال داشتند مهلت داده بودیم که ظرف ۶ تا ۱۲ ماه رفع خطر کنند. ۲۰۰ بیمارستان ایمن‌سازی و رفع خطر را انجام دادند اما ۱۰۰ بیمارستان پروانه‌شان به دلیل عدم رفع مشکل ایمنی، تمدید نشد که بیمارستان گاندی نیز جزو همین بیمارستان‌هایی بود که مجوزش تمدید نشده بود.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: برای این ۱۰۰ بیمارستان که پروانه‌‌شان تمدید نشده بود چند راهکار وجود داشت یکی اینکه براساس قانون پلمب می‌شدند اما این کار نشدنی است زیرا با معضل بیکاری پرسنل و … مواجه می‌شویم اما راه دیگر این است که به مسئولین بیمارستان به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه مسئولین بیمارستان گاندی به مراجع قضایی معرفی شده بودند؟ بیان کرد: دادستانی به این موضوع ورود کرده است؛ پیش از این اخطارها به مسئولین داده شده بود و مهلت نیز به آن‌ها داده شده بود و نمی‌توان گفت که بیمارستان گاندی به دلیل مشکلات مالی نتوانسته رفع خطر را انجام دهد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا