جامعه

طرح “موتورسوار خوب” در تهران آغاز شد

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت از اجرای طرح«موتورسوارخوب» خبر داد.

به گزارش آرنا نیوز، سرهنگ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از اجرای طرح موتور سوار خوب در شهر تهران و تشویق موتور سواران قانونمند و اخطار جدی به راکبین موتورسوار متخلف خبر داد.

سرهنگ همه خانی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: طرح موتورسوار خوب با مشارکت اداره امور شهروندی شهرداری تهران در سطح شهر تهران آغاز شده و موتورسواران متخلف توسط عروسک داور فوتبال به صورت نمادین کارت زرد و قرمز دریافت می کنند؛ بدین صورت که عروسک شبیه به داور معروف ایتالیایی کولینا به راکبین موتورسوار متخلف به صورت نمادین کارت زرد و قرمز می دهد.

وی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در این طرح از تمام ظرفیت‌های فرهنگی در جهت ارتقا سطح فرهنگ ترافیک و کاهش تخلفات به خصوص در حوزه موتورسواران که آمار بالایی در بحث تصادفات جرحی و فوتی دارند استفاده می کند.

همه خانی افزود: در واقع این طرح یک اقدام نمادین است که قرار است از ظرفیت بازیکن محبوب فوتبال‌ برای اثرگذاری بهتر برروی رفتارهای موتورسواران بهره کرد.

وی تصریح کرد: این طرح که با مشارکت اداره امور شهروندی شهرداری تهران و با استفاده از شخصیت های جذاب فوتبالی و ورزشی مانند کریستین رونالدو و لیونل مسی و با توجه به جدیت داور ایتالیایی جناب پیر لویی جی کولینا داور معروف ایتالیایی اجرا می شود قرار بر این است که به صورت فانتزی با اجرای طرحی نمادین و با استفاده از عروسکی شبیه به این بازیکنان و داور محبوب ، به موتورسیکلت سوارانی که به هر نحوی در سطح معابر تخلف می‌کنند توسط این عروسک کارت زرد و قرمز داده شود تا بتوانیم اثرات مثبت این اقدام را در رفتارهای آتی این راکبین شاهد بوده و باعث ارتقا سطح فرهنگ ترافیک موتورسواران در سطح شهر تهران باشیم.

همه خانی گفت: در این طرح موتورسیکلت سوارانی که رفتارهای خوب ترافیکی دارند و همواره از کلاه کاسکت استفاده کرده و مدارک آنها کامل است و پلاکشان مخدوش نیست نیز مورد تشویق این داور عروسکی قرار خواهند گرفت .

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این موضوع که این طرح فرهنگی در تکمیل طرح موتور یار اجرا می شود اظهار امیدواری کرد: طرح‌های فرهنگی-آموزشی که پلیس راهور تهران بزرگ آنها را بدون انتقال موتورسیکلت ها به پارکینگ اجرا می کند بتواند سطح آموزش و مهارت های ترافیکی را با ایجاد رفتارهای ترافیکی مثبت در بین قشر موتورسواران افزایش دهد و شاهد کاهش تخلفات و تصادفات این گروه از رانندگان در سطح شهر تهران باشیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا