جامعه

مدارس حق بازگشایی در وضعیت قرمز را ندارند

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدارس ما در صورتی که وضعیت منطقه‌ای قرمز باشد، حق بازگشایی را حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، مسعود ثقفی به سوالی در خصوص امتناع خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس و اینکه آیا احتمال به تعویق افتادن بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور پاسخ داد و گفت: نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده به این شکل است که اگر وضعیت قرمز در منطقه‌ای حاکم باشد، مدرسه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر وضعیت زرد به صورت کلاس نیمه‌حضوری و پاره وقت برای گروه‌های مختلف برگزار می‌شود و اگر وضعیت سفید باشد، بازگشایی مدارس شرایط خود را به صورت عادی طی خواهد کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس در شهر تهران اکنون از وضعیت قرمز برخوردارند، بازگشایی حضوری در مدارس وجود نخواهد داشت مگر اینکه شرایط تغییر کند.

وی ادامه داد: اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کرد، رویه به همین صورت غیرمجازی ادامه پیدا خواهد کرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت مجازی فعالیت آموزشی فرزندان خود را پیاده کنند.

ثقفی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا حضور دانش آموزان ممنوع است و اگر مدرسه غیرانتفاعی تصمیم به این کار گرفت، برنامه شما چیست: در وضعیت قرمز نه اینکه ما حضور دانش آموزان را در مدرسه ممنوع کرده باشیم بلکه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دانش آموزان را در مدرسه برای وضعیت قرمز ممنوع کرده است وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا چنین تصمیمی را بگیرد و یک چنین دستوری را می‌دهد، همه باید تابع این مساله باشیم و نمی‌توان شیوه و رویه جدیدی را در این خصوص اعلام کنیم.

وی ادامه داد: مدارس ما در صورتی که وضعیت منطقه‌ای قرمز باشد، به هیچ عنوان مجاز نیستند که دانش‌آموزان را به مدرسه بکشانند و حق بازگشایی مدارس را حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

ثقفی خاطرنشان کرد: با این وجود اگر وضعیت زرد باشد، مدارس با رعایت پروتکل‌ها به صورت محدود می‌توانند فعالیت کنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا