جامعه

متقاضیان “مسکن مهر” پول اضافه پرداخت نکنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تاکید بر بسته شدن پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال جاری، گفت: متقاضیان مسکن مهر "پرند و پردیس" هیچ پول اضافی تحت هیچ عنوانی نباید پرداخت نکنند.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، محمد تقی زاده درباره افزایش پرداختی متقاضیان مسکن مهر به ویژه در پردیس و پرند گفت: تحت هیچ عنوانی اعم از نقل و انتقال، نرخ تعدیل و مابه التفاوت نصبیات و غیره نبایستی متقاضیان مسکن مهر وجه اضافه پرداخت کنند و شرکت عمران پردیس و پرند بایستی از منابع شرکت نسبت به پرداخت مابه التفاوت و نرخ تعدیل اقدام کنند.

وی افزود: بعضاً در گذشته رسانه‌ها گزارش هایی مبنی بر اینکه از متقاضیان مسکن مهر وجه اضافه تقاضا می شد، منتشر کرده بودند لذا در هشتاد و یکمین جلسه شورای مسکن استان تهران درباره این موضوع بحث و بررسی شد و مقرر شد پرونده این امر بسته شود و متقاضیان تحت هیچ عنوانی نباید مبلغی بابت اینکه قیمت مسکن مهر افزایش پیدا کند یا در مورد نگهداری و غیره، پرداخت کنند.

تقی زاده ادامه داد: قبلا شورای مسکن مجوزی در مورد خرید عرضه سهم متقاضی به شکل اختیاری داده بود که آن هم اجبار نبود و هر یک از مالکین اگر نسبت به سهم عرضه مسکن خود تقاضا داشتند، می توانستند بر اساس قیمت کارشناسی، خریداری کنند. مقرر شد شرکت های شهرهای جدید و اداره کل راه و شهرسازی بر اساس قیمتی که در کمیته فنی تعیین می شود به عنوان مبنای پرداخت هزینه ساخت مسکن لحاظ و بر پایه آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: همچنین اجازه داده شده ساخت مسکن در طرح اقدام ملی به صورت خودمالکی باشد یعنی بسترسازی مشارکت بخش خصوصی فراهم شود. مالکین بخش خصوصی می‌توانند در قالب مشخصات تسهیلات و مشخصات فنی نسبت به ساخت مسکن در طرح اقدام ملی اقدام کنند که این عمل هم به تحقق اهداف کمک می‌کند و هم تصدی گری دولت را کاهش داده و علاوه بر تولید مسکن زمینه اشتغال را فراهم می کند که این اقدام ابداعی در استان تهران است که در شورای مسکن مورد تصویب قرار گرفت.

معاون استاندار تهران با تاکید بر بسته شدن پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال جاری افزود: حدود ۳۲۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در استان تهران کلید خورد که اکنون بیش از ۸۵ درصد آنها تحویل داده شده است و یا در مردادماه تحویل داده می شود؛ عمده مسکن مهر استان تهران در دوشهر جدید پردیس و پرند است. البته مواردی هم در سایر شهرستانها وجود دارد.

تقی زاده تاکید کرد: مابقی واحدهای باقیمانده تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده می شود تا پرونده مسکن مهر در استان تهران بسته شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر افرادی پول اضافه برای واحدهای مسکن مهر تا پیش از این داده باشند باید چه اقدامی انجام دهند، گفت: نباید مبالغ اضافه دریافت می شده اگر مواردی این چنینی وجود دارد باید از طریق مراجع قضایی پیگیری حقوق خود را انجام دهند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا