جامعه

بهبودیافتگان کرونایی مجدد مبتلا می شوند؟

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونایی در استان خبر داد و گفت: متأسفانه بسیاری از کردستانی‌ها برای بار دوم نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، ابراهیم قادری به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان کردستان اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر 305 بیمار در بیمارستان‌های کردستان بستری بوده که نسبت به چند هفته گذشته کاهش اما سه برابر ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 76 بیمار کرونایی در بخش «آی‌سی‌یو» هستند، افزود: خوشبختانه این روزها با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم، وضعیت بهتر و تعداد بیماران کرونایی کاهش یافت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز نگرانی از وضعیت روزهای آینده استان تصریح کرد: متأسفانه جوانان در مراکز تفریحی مانند پارک‌ها تجمع و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکرده و از افزایش بیماران کرونایی در هفته‌های آینده نگرانیم.

وی از ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونایی در استان خبر داد و گفت: متأسفانه بسیاری از افراد کردستانی که قبلاًبه این ویروس مبتلا بوده، برای بار دوم نیز مبتلا شده‌اند و این بیانگر آن بوده که باید مردم بیش از پیش مراقب و هشدارها را جدی بگیرند.

قادری اظهار کرد: کنترل موج دوم بیماری کرونا در استان 27 روز طول کشید در حالی‌که در برخی دیگر از استان‌ها بیشتر از این زمان طول کشید و این موفقیت به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم بوده که بزرگترین ابزار برای کنترل اپیدمی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی در اماکن عمومی، اصناف و ادارات، استفاده از ماسک و عدم شرکت در مراسمات عروسی، ختم و مهمانی‌ها یادآور شد: با رعایت همین چند توصیه ساده می‌توان این بیماری را کنترل و شکست داد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا