جامعه

اعتبار دفترچه‌های درمان تاپایان اردیبهشت؛ تاریخ مندرج در دفترچه ملاک نیست

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت هوشمند تمامی دفترچه‌های بیمه‌ای این سازمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است.

آرنا نیوز :: مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت هوشمند تمامی دفترچه‌های بیمه‌ای این سازمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسش مبنی بر «عدم اجرای اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی تا پایان اردیبهشت» اظهار داشت:‌ براساس مصوبه تأمین اجتماعی، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت هوشمند تمامی دفترچه‌های بیمه‌ای این سازمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است.

وی ادامه داد: ممکن است در بعضی از مراکز درمانی غیر ملکی سازمان تأمین اجتماعی که این سازمان با آنها قرارداد دارد، در سیستم احقاق درمان، کد ملی بیمه‌شده را وارد نکنند و به مهر و تاریخ روی دفترچه توجه داشته باشند که ما با نامه‌نگاری‌هایی از آنها خواسته‌ایم که کد ملی بیمه‌شده را در این سیستم وارد کنند و در صورت استحقاق درمان، خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شده نیاز به ارائه دفترچه ندارد و تنها با کد ملی می‌تواند خدمات درمانی لازم را دریافت کند.

شکوری یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک تصمیمات خوبی در خصوص سیستم تأمین اعتبار دفاتر درمانی اتخاذ می‌شود که کمتر نیاز به مراجعه بیمه‌شدگان به شعب تأمین اجتماعی و یا کارگزاری‌ها باشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیمه‌شدگان می‌توانند تا پایان اردیبهشت حق بیمه خود را پرداخت نکنند و از خدمات درمانی نیز استفاده کنند. به عبارتی دیگر، افرادی که در آذر سال گذشته لیست حق بیمه رد کرده‌اند، تا پایان اردیبهشت می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند و تمدید مجدد آن نیز در صورت بررسی‌های لازم اطلاع‌رسانی خواهد شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا