جامعه

شهرداری تهران: هیچ موردی از ابتلا به کرونا در گرمخانه‌های پایتخت نداریم

سرپرست سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از اعزام 21 مددجو گرمخانه‌های پایتخت که مشکوک به کرونا بوده‌اند به مراکز درمانی خبر داد.

سیدمالک حسینی سرپرست سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره انجام تست کرونا در برخی از گرمخانه‌های پایتخت اظهار داشت: تست‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود از نوع پیش نشانگر و مقدماتی است و اگر مورد مشکوکی وجود داشته باشد و احتمال درگیری بدن بیمار با کرونا را نشان دهد اقدامات بیشتر و آزمایشات تکمیلی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا در میان مددجوهای گرمخانه‌های پایتخت نداشته‌ایم،‌گفت: حدود 21 نفر مشکوک به کرونا در گرمخانه‌های پایتخت وجود داشت که علائم اولیه در آنها بروز یافته بود که پس از انتقال سریع به مرکز درمانی توسط نیروهای اورژانس مشخص شد هیچ کدام تست کرونای آنها مثبت نبوده است.

سرپرست سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مددجوهای گرمخانه‌ها یا مدارک هویت ندارند یا به طور ثابت در گرمخانه‌ها نیستند، گفت: این مسئله سبب می‌شود که بررسی کامل امکان پذیر نباشد چرا که در غیر این صورت افراد کاملا قرنطینه شوند و از طرفی تست کرونا تا رسیدن به نتیجه نهایی 48 ساعت به طول می‌انجامد.

حسینی افزود: برای برخی از مددکاران گرمخانه‌ها نیز تست کرونا انجام گرفته که برای برخی منتظر جواب هستیم و برخی علائم مشابه کرونا داشته ولی این بیماری نبوده است که استراحت در منزل برای این افراد پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 27 نفر شامل دانشجوی پزشکی، دکترا، پرستاری، مددکار و داوطلب هلال احمر طی فراخوان انجام گرفته برای انجام خدمات داوطلبانه در گرمخانه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرپرست سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت:‌تلاش می‌کنیم با حضور تیم پزشکی و پرستاری در گرمخانه‌ها از فشار کاری نیروهای اورژانس بکاهیم و علاوه بر تشخیص به موقع کرونا، افرادی هم که سرما خورده‌اند یا به دلیل استرس دچار علائم مشابه آنفلوآنزا یا کرونا شده‌اند را، کمک کنیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا