جامعهویژه ها

شناسایی 25 متهم بوی نامطبوع تهران

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: برخی از نمونه گیری‌هایی که از سوخت بنزین و گازوئیل در برخی جایگاه‌ها صورت گرفته نشان از وجود گوگرد بیش از ۵۰ پی پی ام استاندارد است.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به تکرار انتشار بوی نامطبوع در تهران، گفت: در مورد مسئله بوی نامطبوع در تهران که سال گذشته رخ داد و امسال نیز چند بار تکرار شد هنوز منبع کاملا مورد تاییدی شناسایی نشده و سناریو‌های متعددی مطرح است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای بوی نامطبوع تهران ۲۵ کانون شناسایی شده است، افزود: دامداری‌های که در محدوده جنوب تهران هستند، فاضلابی که از بالادست به پایین دست جاری است و همچنین واحد‌های صنعتی که فاضلاب تصفیه نشده خود را به نهر‌ها می‌ریزند از جمله کانون‌هایی است که می‌تواند بوی نامطبوع از آن‌ها ساتع شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمانی که وارونگی دما و ایستایی هوا رخ دهد بوی نامطبوع بیشتر نیز متساعد می‌شود، تصریح کرد: گاهی بوی نامطبوع برای چند دقیقه متصاعد شده و بعد نیز قطع می‌شود از این رو لازم بود که با دستگاه‌های سنجش بو اندازه گیری صورت بگیرد که در همین راستا طبق دستوری که کمیسیون سلامت به شهرداری داده چند دستگاه سنجش بو تهیه شد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه بوی نامطبوع منتشر شده در تهران کمی شبیه به گوگرد و سولفور است، افزود: البته کارخانه‌های که سولفور تولید می‌کنند در جنوب تهران می‌تواند عامل این بو باشند، از طرفی برخی از نمونه گیری‌هایی که از سوخت بنزین و گازوئیل در برخی جایگاه‌ها صورت گرفته نشان از وجود گوگرد بیش از ۵۰ پی پی ام استاندارد است.

وی با تاکید بر اینکه وجود گوگرد موجود در بنزین و گازوئیل یکی از فاکتور‌های بوی نامطبوع تهران است، تصریح کرد: باید در این خصوص نیز بررسی‌ها برای پیدا کردن سایر فاکتور‌های دخیل صورت بگیرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا