جامعه

کاهش جان باختگان کرونا با افزایش قربانیان آلودگی هوا جبران نشود

هاشمی گفت: امیدوارم کاهش جان باختگان کرونا با افزایش قربانیان آلودگی هوا جبران نشود.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در آغاز دویست و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را گرامی می‌داریم. زندگی سراسر مجاهدت و نحوه شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی، او را تبدیل به یکی از سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور و پیوند دهنده سلایق و دیدگاه‌های متنوع کرده است.

او با اشاره به اینکه صیانت از این سرمایه ملی، وظیفه همه ماست، افزود: نباید با رفتار‌های سلیقه ای، جناحی و قشری موجب شویم که این سرمایه، هزینه منافع سیاسی شخص یا گروهی خاص گردد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تشدید آلودگی هوا در روز‌های اخیر و افزایش غلظت آلاینده‌هایی نظیر دی اکسید گوگرد گفت: لازم است که در مورد تشدید آلودگی هوای تهران تذکری به مسئولان ذیربط داده شود.

وی افزود: براساس بررسی‌های بعمل آمده توسط کمیسیون تخصصی محیط زیست شورای شهر تهران، استفاده از سوخت‌های پرگوگرد در صنایع، نیروگاه‌ها و فعالیت برخی مشاغل آلاینده، تاثیرات جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته‌های اخیر داشته اند که غلظت دی اکسید گوگرد طی هفته گذشته در هوای تهران دو برابر شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه مدیریت شهری، اختیار برای ایجاد محدودیت و کنترل این سوخت‌ها را ندارد، تصریح کرد: با وجود درخواست‌ها و تذکرات، هنوز از سوی مسئولان مربوطه نسبت به آن تصمیم گیری‌های لازم انجام نشده است.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: امیدواریم در شرایطی که تلفات کرونا در تهران با موافقت دیرهنگام با محدودیت‌های درخواست شده توسط شورای شهر انجام شده و ظرف یک ماه میزان جان باختگان از ۲۰۰ نفر به ۲۰ نفرکاهش پیدا کرده است، این کاهش با افزایش قربانیان آلودگی هوا بخصوص سالمندان و کودکان جبران نشود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا