سیاست

پشت کردن مجلس دوازدهم به چهره های آشنا

با مشخص شدن نتایج انتخابات نکته ای که قابل توجه است عدم راهیابی چهره های شناخته شده ادوار قبل به مجلس شورای اسلامی و خبرگان است.

به گزارش سرویس سیاست آرنا، انتخابات به پایان رسید، اما در این میان برخی از چهره‌های شناخته شده ادوار قبل از راهیابی به مجلس شورای اسلامی و خبرگان بازماندند.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس به پایان رسید و حالا شمارش آرای انتخاباتی نیز به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود؛ در این میان اما برخی از چهره های نام آشنای ادوار گذشته از راه یافتن به مجلس بازماندند که در ادامه نام برخی از آنها را آورده ایم.

بختی که با نوبخت یار نشد

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل و از یاران شناخته شده روحانی در رشت علی‌رغم حمایت‌ علی لاریجانی نتوانست آرای مردمی را به خود اختصاص دهد.

جای پور ابراهیمی در کمیسیون اقتصادی مجلس خالی ماند

براساس اخبار دریافتی از حوزه انتخابیه کرمان و راور، شهباز حسن‌پور با ۶۹ هزار و مجید دوستعلی رتبه‌های اول و دوم را به دست آورده‌اند و به‌نظر می‌رسد نمایندگان این حوزه انتخابیه در مجلس باشند. در این حوزه محمدرضا پورابراهیمی با ۵۲ هزار رأی نفر سوم و از راهیابی به مجلس بازماند.

مردم کرمان هم به همشهری خود رای ندادند

محمدرضا باهنر که از مجلس دوم تا نهم تجربه ۸ بار حضور در مجلس را داشت، در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی نتوانست آرای لازم را در حوزه کرمان کسب کند.

سیلی ای که دامن عنابستانی را گرفت

علی اصغر عنابستانی هم که با ماجرای سیلی به یک سرباز در سال ۹۹ معروف شده بود هم از راهیابی به مجلس یازدهم در این انتخابات بازمانده است.

آملی لاریجانی راهی خبرگان نشد

همچنین از میان پنج نامزد استان مازندران در انتخابات مجلس ششم خبرگان، به ترتیب آقایان محمدباقر محمدی لایینی، علی معلمی، سید رحیم توکل و سید صادق پیش نمازی را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند. اما صادق لاریجانی آملی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از حضور مجدد در مجلس خبرگان باز ماند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا