سیاست
موضوعات داغ

جزئیاتی جدید از برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: احراز هویت رای‌دهندگان در روز انتخابات توسط دستگاه‌هایی در مراکز اخذ رای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آرنا نیوز:: طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات احراز هویت رای‌دهندگان در روز انتخابات توسط دستگاه‌هایی در مراکز اخذ رای مورد بررسی قرار می‌گیرد و بخش قابل توجهی از فرآیند احراز هویت و فرآیند رای‌گیری توسط خود دستگاه‌ها به صورت غیر برخط (آفلاین) انجام می‌شود.

به گزارش سرویس سیاست آرنا به نقل از ایسنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار شود و وزارت کشور موظف شده تا در حداقل یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات را به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کند. از جمله مزیت‌های الکترونیکی شدن انتخابات می‌توان به کاهش هزینه‌های انتخاباتی و افزایش دقت و سرعت عمل فرآیند انتخابات اشاره کرد؛ در این راستا طبق گفته مسئولان ۲۰ درصد از انتخابات امسال قرار است به شکل الکترونیک برگزار شود.

برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی از چند بعد حائز اهمیت است؛ در گام اول هزینه‌های انتخاباتی کاهش و از سوی دیگر دقت و سرعت عمل فرآیند انتخابات افزایش می‌یابد.

بنا بر گفته ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است در چهار حوزه به صورت الکترونیکی برگزار ‌شود. البته پیش از این استاندار تهران هم از آمادگی این استان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی خبر داد و در عین حال گفته بود که منتظر تصمیم شورای نگهبان در این زمینه هستیم اما با گذشت زمان اندکی خبری به نقل از استاندار تهران مبنی بر منتفی شدن برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران منتشر شد.

بنابراین همزمان با اعلام فراهم بودن شرایط برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به انجام اقداماتی از جمله برقراری زیرساخت‌های لازم شده است. در این راستا عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جسله هیأت دولت جزئیات جدیدی در این زمینه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه احراز هویت رای‌دهندگان در روز انتخابات توسط دستگاه‌هایی در مراکز اخذ رای مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از فرآیند احراز هویت و فرآیند رای گیری توسط خود دستگاه‌ها به صورت غیر برخط (آفلاین) انجام می‌شود.

براساس اعلام وزارت ارتباطات، زارع‌پور ادامه داد: بخشی از کار هم به صورت برخط صورت می‌گیرد که الحمدالله در همه شعب ثابت، زیرساخت‌های ارتباطی برای این کار فراهم شده و در شعب سیار نیز در نقاط دورافتاده و روستاهای زیر بیست خانوار هنوز نقاطی باقی‌مانده که در تلاش هستیم تا مسأله آنها را هم حل کنیم.

چندی پیش مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم از اتصال همه فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها به فیبرنوری تا روز انتخابات خبر داد و گفت خوشبختانه ۹۹ درصد فرمانداری‌ها و حدود ۸۶ درصد بخش‌داری‌ها به فیبرنوری متصل‌اند البته تعدادی هم باقی مانده‌اند که تا روز انتخابات متصل می‌شوند.

وی تأکید کرد: از آنجا که صندوق‌های سیار، ثابت نیستند، نقاط و مسیر حرکت آن‌ها را هم شناسایی و با مدیران استان‌ها صحبت کردیم که آن نقاط هم تحت پوشش قرار بگیرند تا در انتخابات مشکلی نداشته باشیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا