سیاست

رییس جمهور: دوران کرونا تمام نشده اما شرایط ما بهتر شده است

امیدوارم با بهره بردن از بهترین شب قدر شب بیست و سوم رمضان بتوانیم در این روزهای سخت نسبت به سلامت جامعه و حیات مردم انجام وظیفه کنیم

آرنا نیوز :: حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ایام شهادت امام علی (ع) و شب های قدر، اظهار کرد: امیدوارم با بهره بردن از بهترین شب قدر شب بیست و سوم رمضان بتوانیم در این روزهای سخت نسبت به سلامت جامعه و حیات مردم انجام وظیفه کنیم.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، رییس جمهوری ادامه داد: پیشاپیش از مردم عزیز که در شب نوزدهم، بیست و یکم و امشب که پیش رو داریم قدردانی می کنم چون درهای شب های احیا، دستورالعمل‌ها را کاملا رعایت کردند و بسیار منظم و حساب شده و با اصول در مراسم حاضر شدند و قرآن به سر گرفتند. و از همه برگزارکنندگان این مراسم وعاظ، مداحان، مسیولان مساجد و حسینیه ها و بسیج مساجد کمال تشکر را داشته باشیم.

روحانی گفت: در واقع در شرایطی هستیم که نه باید بگذاریم اضطراب در جامعه ایجاد شود و نسبت به آینده ناامیدی و تردید ایجاد شود و همه نه باید بگذاریم شرایطی پیش بیاید که مردم احساس کنند از شرایط خطر این ویروس به طور کامل عبور کرده‌ایم.

دوران ویروس کرونا تمام نشده ولی شرایط ما از دیروز بهتر است

روحانی در ادامه به تلاش برخی برای ایجاد یاس، اضطراب و دلهره جامعه اشاره کرد بطوریکه مردم احساس می‌کنند گرفتار شرایط بسیار سخت بدون راه حل در زندگی شده اند، اضافه کرد: این شرایط در مردم آثار روانی و تبعات در تصمیم‌گیری اقتصادی در آینده دارد. مسئولان اجتماعی و هم مسئولان اقتصادی و سیاسی برای مردم روشن توضیح دهند که دوران سختی نگذشته و دوران ویروس تمام نشده و همچنان با یک ویروس خطرناکی روبرو هستیم اما با این حال شرایط ما از دیروز بهتر شده است.

رییس جمهوری با تاکید براینکه شرایط ما نسبت به اوایل بهتر شده است، تصریح کرد: اوایل اسفند گذشته را نگاه کنید ببینید چه اضطراب و به هم ریختگی بود و کسی نمی‌دانست چگونه باید عمل و مقابله کند و راه حل چیست و اینکه پنهان بودن این ویروس چقدر است یکی می‌گفت ۵ روز و دیگری می گفت ۱۵ روز. نمی‌دانستیم علائم ویروس چیست یکی می‌گفت سرفه و دیگری می گفت تب بالا.

وی ادامه داد: در این مدت مهارت مردم و کادر درمانی ما به مراتب بالا رفته است و به خوبی پرستاران و پزشکان این ویروس را می‌شناسند و علائم این بیماری را می‌دانند. روزهای اول نمی‌دانستند سردرد، درد عضلات، از دست رفتن چشایی و بویایی هم می تواند علائم ابتلا به ویروس کرونا باشد و فقط به سرفه و تب و تنگی نفس اکتفا شده بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا