برگزیده هاسیاست

رحمانی فضلی: روند بیماری در ۴ استان افزایشی است

آرنا نیوز :: وزیر کشور از بررسی تصمیم گیری برای آغاز فعالیت ها در کمیته امنیتی، سیاسی و اجتماعی وزارت کشور پس از ۲۰ فروردین خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور درخصوص ادامه تمهیداتی که برای کنترل ورودی و خروجی در شهرها درنظر گرفته شده است گفت: مرحله دوم طرح محدودسازی که اکنون جاری است به نحو احسنت مورد استقبال مردم واقع شده است و دستگاه های اجرایی در این زمینه نیز خوب عمل کردند. نزدیک به ۱۰۰۰مورد ورودی و خروجی در استان ها داریم و در سه شیفت دستگاه های اجرایی ما مشغول به فعالیت و کار هستند.

او ادامه داد: گزارش ها از وضعیت جاده ها نشان می دهد به طور متوسط ۳۰ درصد دیگر مسافرت ها کم شده است و همچنین مصرف بنزین ۵۵ درصد کم شده است.

رحمانی فضلی گفت: برای امروز نیز تمهیدات خاصی اندیشده شده است و مردم تاکنون استقبال و همراهی کردند و امیدواریم با ادامه این طرح که تا ۲۰ فروردین خواهد بود بتوانیم نقش اصلی خود را در محدودسازی با همکاری مردم انجام دهیم.

وزیر کشور گفت: بعد از ۲۰ فروردین اگر تصمیم بر آغاز فعالیت ها باشد، کمیته امنیتی اجتماعی و سیاسی، شرایط باز فعالیت همه مشاغل و صنوف را بررسی می کند که چگونه اتفاق افتد. همچنین برای ادامه فعالیت وزرات آموزش و پرروش و علوم با همکاری آنها ر حال بررسی هستیم که چگونه این اتفاق رخ دهد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با روندی که اکنون وزارت بهداشت گزارش می دهد، هم در حوزه ابتلا، هم در حوزه بستری و فوتی ها خیلی از استان ها روند کاهشی و ثبات را پیدا کرده اند اما در ۴ استان روند افزایشی ادامه دارد و امیدواریم تا ۲۰ فروردین با ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم به فعالیت ها بازگردیم، البته با پروتکل هایی که وزارت بهداشت خواهد داشت.

وزیر کشور از مردم، رسانه ها، کادر درمانی و نیروهای انتظامی در تمامی استان ها به دلیل همکاری و تلاشی که دارند تشکر کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا