سیاستویژه ها

پیام رییس جمهور چین به روحانی درباره کرونا

«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین با ارسال پیامی به «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار همدردی با دولت و ملت ایران که در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند اعلام کرد چین از تلاش های ایران در مبارزه با کرونا حمایت می کند.

به گزارش روزنامه چاینا دیلی، رییس جمهوری چین در این پیام ضمن اظهار همدلی و همراهی با مردم ایران، آمادگی کشورش برای انتقال هرگونه تجربیات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا به ایران را اعلام کرد.
«شی جین پینگ» در این پیام تاکید کرد چین و ایران شرکای دیرینه و دارای روابط استراتژیک جامع هستند و مردم دو کشور هم به طور سنتی با یکدیگر دوست هستند دولت و مردم ایران از چین در مبارزه با ویروس کرونا به صورت دوستانه و صمیمانه حمایت کردند.

وی اظهار کرد چین نیز برای کمک به ایران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، ضمن اهدای امکانات بهداشتی و درمانی، تیمی از کارشناسان بهداشتی خود را هم به تهران اعزام کرد.

شی گفت: چین مایل است همکاری با ایران را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا تقویت کند و به کمک به ایران ادامه دهد.

رییس جمهوری چین در پایان تاکید کرده است: «معتقدم دولت و مردم ایران در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا پیروز خواهند شد».

شی همچنین با ارسال پیام های جداگانه ای به روسای جمهوری ایتالیا و کره جنوبی با مردم و دولت های این دو کشور نیز اظهار همدردی کرد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (اواخر آذر) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا