مجله آرنا

رنگ سال جدید “1401” چه رنگی است؟

هر سال یک رنگ به عنوان رنگ سال توسط موسسه پنتون انتخاب می شود، رنگ آبی بنفش به رنگ گل پریوش «very peri» را به عنوان رنگ سال 1401 انتخاب کرده است.

به گزارش از مجله آرنا :: رنگها با تمامی عوامل و جزئیات زندگی ما چنان رابطه تنگاتنگی دارند که باید گفت رنگها بسان پله هایی هستند که وجود فیزیکی و روحی انسانها را با سایر جزئیات و پدیده های جهان هستی در ارتباط قرار می دهند، خیلی از ما به هنگام بیان و تعریف احساسات فیزیکی و درونی خود از رنگها استفاده می کنیم.

رنگ سال 2022 ؟

شرکت پانتون به انگلیسی ( Pantone ) یک سازمان تولید رنگ بسیار بزرگ است، که با سامانه تطبیق رنگ آنلاین در سراسر جهان شناخته شده است. این موسسه که در ایالت نیوجرسی آمریکا قرار دارد از سال 1963 به صورت غیر رسمی رنگ سال را انتخاب می کند.

شرکت پنتون رنگ سال 2022-1401 که رنگ جدید و ساخت شرکت خودش است رونمایی کرد، این رنگ با تم آبی و ذره ای قرمز به نام سایه ای از آبی شناخته شده است.

به عبارتی رنگ سال 1401، بنفش وری‌پری “Very pery”  به رنگ آبی نزدیک است و به همین خاطر هم طرفداران زیادی دارد، در ترکیب به کار رفته در آن کمی رنگ قرمز هم استفاده شده است.

رنگ سال بر چه اساسی انتخاب می شود؟

شاید جالب باشد ولی پشت هر انتخاب رنگ، مجموعه‌ای از مفاهیم خوابیده است که شاید حتی به ذهن‌تان هم خطور نکند، پروسه انتخاب رنگ برای سال جدید با مشورت تعدادی کارشناس کارکشته و خبره در عرصه هنر و در عین حال آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … انجام می‌شود. حتی بلایای طبیعی و انسانی هم در انتخاب رنگ سال نقش پررنگی دارند.

در یک کلام رنگ سال پنتون منعکس کننده آن چیزی است که در فرهنگ جامعه جهانی، در حال وقوع است. این رنگ حتی بیانگر این است که مردم به دنبال چه چیزی هستند و به چه چیزی می‌توانند امیدوار باشند.
به گفته کمپانی پنتون، رنگ سال 2022، PANTONE  Very Peri  (آبی-بنفش به رنگ گل پریوش) یعنی ما در دوران دگرگونی زندگی می‌کنیم و «وری پری» نمادی از زرق و برق زودگذر جهانی است، همان‌ طور که ما از یک دوره انزوای شدید بعد از پاندمی کرونا بیرون می‌آییم و استانداردهای زندگیمان در حال تغییر هستند. این تغییر حتی در زمینه‌های دیجیتال و انواع فناوری‌های به روز هم دیده می‌شود.

ویژیگی رنگ سال 2022؟

ترکیب این رنگ‌ها تصویری هیجان‌انگیز، شاد و پویا را به نمایش می‌گذارد و خلاقیت جسورانه و تخیلی را تشویق می‌کند. نباید فراموش کرد که شاید کمتر کسی به این موضوع دقت کند ولی هنوز هم جامعه، رنگ را به عنوان یک شکل مهم ارتباط و راهی برای بیان و تأثیرگذاری بر ایده‌ها، احساسات، تعامل و ارتباط می‌شناسد، به‌ همین دلیل در کنار احساس آرامش، پویایی را هم القا می‌کند و خلاقیت را برمی‌انگیزد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا