مجله آرنا

احتمالا اپل درگاه سیم‌کارت را از خانواده آیفون ۱۴ حذف می‌کند

خبری مبنی بر حذف درگاه فیزیکی سیم‌کارت از آیفون ۱۵ پرو منتشر شد، در حقیقت به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد از سری آیفون ۱۴ دست به چنین کاری بزند و احتمالا نسل بعدی آیفون‌ها را بدون چنین درگاهی روانه بازار کند.

به گزارش از مجله آرنا :: طبق گزارش جدید «مک رومرز»، اپل به اپراتورهای اصلی آمریکا توصیه کرده که در سپتامبر ۲۰۲۲ برای عرضه گوشی‌هایی آماده شوند که تنها از eSIM پشتیبانی می‌کنند.

حذف درگاه سیم‌کارت از آیفون‌ها :

به نظر می‌رسد به عنوان بخشی از این برنامه، برخی اپراتورهای آمریکایی تعدادی از مدل‌های آیفون ۱۳ را از فصل دوم ۲۰۲۲ بدون درگاه سیم‌کارت در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در حال حاضر گوشی‌های آیفون ۱۳ که در اپل استورها یا وب‌سایت اپل در آمریکا به فروش می‌رسند، فاقد چنین درگاهی هستند و کاربران معمولا با روشن کردن آیفون و از طریق eSIM می‌توانند طرح سلولار مدنظرشان را فعال کنند.

از آنجایی که در سند جدید سپتامبر ۲۰۲۲ به عنوان ددلاین حذف درگاه فیزیکی سیم‌کارت اعلام شده، احتمالا برخی مدل‌های آیفون ۱۴ بدون چنین درگاهی از راه می‌رسند و یکسال زودتر از پیش‌بینی قبلی مبنی بر حذف درگاه سیم‌کارت از مدل‌های پرو آیفون ۱۵، با این موضوع روبه‌رو می‌شویم. البته این احتمال وجود دارد که اپل تنها در آمریکا دست به چنین کاری بزند و از آیفون ۱۵ تصمیم بگیرد برای تمام بازارها درگاه سیم‌کارت را حذف کند.

eSIM یک سیم‌کارت دیجیتال است که از طریق آن و بدون نیاز به سیم‌کارت نانو می‌توان طرح‌های سلولار را فعال کرد. البته همانطور که بالاتر گفتیم، چنین فناوری و سرویسی در تمام کشورها از جمله ایران در دسترس نیست و بطور تجاری عرضه نشده است.

اپل اگر تصمیم به حذف درگاه فیزیکی سیم‌کارت از آیفون‌ها بگیرد، کاربران در برخی کشورها دیگر قادر به استفاده از آن‌ها نخواهند بود. البته به احتمال بسیار زیاد کوپرتینویی‌ها به یکباره این درگاه را از تمام آیفون‌ها در تمام کشورها حذف نمی‌کنند، با این حال در آینده نه چندان دور کاربران باید منتظر خداحافظی کامل با درگاه سیم‌کارت در گوشی‌های اپل باشند. با توجه به نفوذ بالایی که اپل و آیفون‌ها در بازار جهانی دارند، احتمالا به‌زودی اکثر اپراتورهای جهان آماده عرضه چنین محصولاتی خواهند شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا