مجله آرنا

انسانهای سرشناسی که کارهای وحشتناک و بهت آوری انجام دادند +تصاویر

در گزارش زیر قصد داریم تا ۶ نفر از انسانهای معروف جهان که کار‌های وحشتناکی را انجام داده اند را برای شما معرفی کنیم

آرنا نیوز :: مجله آرنا | جهان ما انسان‌های بزرگی را به خودش دیده؛ افرادی مثل گاندی، مادر ترزا و یا خیلی افراد دیگر و همه جا هم از کار‌های بزرگی که برای بشریت انجام داده اند، صحبت میشود.

اما خب اگر کسی بیاید و به شما بگوید که این افراد کار‌های بسیار بد و وحشتناکی را انجام داده اند چه واکنشی نشان میدهید؟ در این گزارش قصد داریم تا ۶ نفر از قهرمان‌های جهان که کار‌های وحشتناکی را انجام داده اند را برای شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

۶. استیو جابز

به عنوان یک فرد پیشرو در تکنولوژی، استیو جابز دنیای تکنولوژی را متحول کرد. خیلی زیاد واضح نیست که او چه کاری در اپل انجام داده، اما خب آن‌ها را از ورشکستگی به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان تبدیل کرد و تقریبا به مقام خدای تکنولوژی دست یافته است. اما خب او با همه‌ی کار‌های بزرگی که انجام داده است، گفته میشود که او به افراد نزدیک به خودش بسیار آسیب زده است.

او در یک عمل که کاملا جهانی شد به همکار و شریک خودش استیو وزنیاک نارو زد و پول آتاری که ساخته بود را پرداخت نکرد. اما خب این تنها کار بد او نبود و بدترین کار را در حق دختر خودش، لیزا انجام داد.

استیو جابز برای سال‌ها لیزا را انکار میکرد و میگفت که او دخترش نیست، اما خب وقتی به صورت علمی و تست DNA ثابت شد که او دخترش است، شروع کرد ماهیانه ۵۰۰ دلار به او دادن. اما وقتی شرکت اپل رشد کرد و دارایی اش به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رسید، این پانصد دلار هیچ تغییری نکرد.

۵. مادر ترزا

در سال ۲۰۱۶ پاپ فرانسیس به صورت رسمی مادر ترزا را قدیس اعلام کرد. قدیس لقبی است که برای به دست آوردنش، فرد باید دو معجزه را انجام دهد و مادر ترزا هم این کار را انجام داد و دو نفر را از تومورشان شفا داد. اما خب بماند که سر این قضیه بحث‌های زیادی بین دکتر‌ها شد و خیلی‌ها آن را باور نکردند. اما خب همه‌ی دنیا معتقد بودند که مادر ترزا انسان بسیار خوبی است. ولی چیزی که از چشم‌ها پنهان مانده بود این بود که خیریه مادر ترزا با انتقاد‌های فراوانی رو به رو بود.

افراد منتقدی مثل کریستوفر هیچنز، خیریه‌ی مادر ترزا را یک خیریه خدمت به خود میدانستند و بیشتر آن را یک مرکز استخدام برای کلیسا‌های کاتولیک میدانستند.

خیریه او در کشور‌های جهان سومی کلیسا ساخت که بیش از اندازه به بیمارستان احتیاج داشتند و وقتی در کلکته هند، مرکز درمانی توسط خیریه‌ی او ساخته شد، شرایط به قدری در آنجا خراب شد که مریض‌ها به جای درمان شدن بیشتر درد میکشیدند. سوزن‌ها چندبار استفاده میشدند و نظافت در پایین‌ترین حد خودش بود و در کل تخمین زده شده که فقط هفت درصد کمک‌های مردمی در امور خیریه خرج میشده و جالب است بدانید که بیشتر این پول‌های اهدا شده به خیریه مادر ترزا، توسط سیاستمدار‌های فاسد و دیکتاتور‌ها بوده است.

۴. کریس کایل

فیلم American Sniper رو دیدین که داخل آن کریس کایل یک قهرمان ملی کشور آمریکا در تمام جهات انسانی نشان داده شده؟

کریس کایل چهار بار به افغانستان اعزام شد و افراد زیادی را به قتل رساند و کشنده‌ترین اسنایپر آمریکا لقب گرفت و بعد از تمام شدن جنگ، از معلولان جنگی مراقبت میکرد. اما چیزی که از این فرد یاد نشده این بود که در کتاب زندگی نامه اش حقایق خیلی وحشتناکی را آشکار کرده است.

در این کتاب کریس کایل شرح میدهد که چقدر عاشق کشتن بوده و چقدر از این کار لذت میبرده است. در فیلم سعی شده نشان داده شود که تمام ۱۶۰ فردی که کریس کایل به قتل رسانده، انسان‌های بدی بودند؛ اما خب کریس در کتاب میگوید که چقدر از عراقی‌ها متنفر بوده و ان‌ها را وحشی میدانسته است و هیچ اهمیتی به آن‌ها نمیداده و گفته میشود که از خانه‌های عراقی‌ها برای خودش دزدی میکرده.

۳. جان لنون

خیلی‌ها میگویند که جان لنون یکی از بزرگترین آهنگ نویسان تاریخ بوده و دفاع کردن او از صلح جهانی، او را برای خیلی‌ها تبدیل به یک قهرمان کرده.

اما خب او عالم بی عمل بود و پدر بسیار بدی برای پسرش بود و همیشه او را مورد ضرب و شتم قرار میداد و بعد او را در سن ۵ سالگی رها کرد و یک زندگی جدید با یک زن دیگر به نام یوکو اونو شروع کند

او با یوکو اونو وقتی که با همسر اولش بود، آشنا شد و بعد هم با منشی اش به همسر دومش خیانت کرد و همیشه همسرانش را کتک میزد و بدترین قسمتش این است که به این رفتارهایش افتخار هم میکرد.

۲. وینستون چرچیل

وینستون یکی شناخته شده و یکی از افراد مشهور دنیا به حساب میاید. وینستون چرچیل بریتانیایی یک قهرمان برای مردمش است. آن هم برای اینکه کشورش را در جنگ جهانی دوم به پیروزی رساند و با سخنرانی‌ها و رهبری خوبش، از او یاد میشود. اما خب خارج از بریتانیا کارنامه‌ی او زیاد خوب نبوده و او شخصا مسئول مرگ حدود ۳ میلیون نفر است.

در سال ۱۹۴۳ منطقه بنگال هند که تحت سلطه انگلیس بود با یکی از بزرگترین قحطی‌های تاریخ جهان رو به رو شد، آنهم بعد از اشغال آن منطقه توسط انگلیس. اما خب چرچیل به جای مسئولیت پذیری بعد از اشغال کردن آن منطقه، مواد غذایی را از انجا میبرد و به سرباز‌های بریتانیایی که در اروپا خدمت میکردند ارسال میکرد و اصلا به افراد قحطی زده توجهی نکرد و حتی کمک‌های آمریکا را هم برای سربازانش قبول نکرد و گفت که هندی‌ها خودشان قحطی را بر سر خودشان آوردند، چون مانند حیوانات بزرگ شدند.

۱. مهاتما گاندی

همانطور که میدونید گاندی یک رهبر بزرگ برای هند بوده و آن‌ها را به استقلال رسانده و از آن به عنوان یک انسان والا و عالی در تمام جهات انسانیت یاد میشود.

اما خب در کتابی به نام گاندی آفریقای جنوبی که بر اساس حضور گاندی در دوران جوانی اش در آفریقای جنوبی نوشته شده، قصه رنگ دیگری به خودش میگیرد.

در این کتاب گفته شده است که گاندی یک نژاد پرست بوده و طرفدار جدایی نژاد‌ها از یکدیگر بوده. نویسنده کتاب گاندی آفریقای جنوبی گفته که گاندی معتقد بود که قدرت باید در دست آفریقایی‌ها نباشد و خیلی اصرار داشت که هندی‌ها با آفریقایی‌ها میکس نشوند


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا