اقتصاد

افزایش قیمت لبنیات متاثر از تحریم ها و نوسانات نرخ ارز است

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی تحریم ها و افزایش قیمت ارز را از پارامترهای موثر در افزایش قیمت لبنیات دانست

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا، محمدرضا بنی طبا با بیان اینکه قیمت شیرخام حدود ۶۵ درصد بر محصولات لبنی اثرگذار است، اظهار کرد: قیمت شیرخام نیز متاثر از نهاده دامی بوده و نهاده های دامی نیز حدود ۹۰درصد وارداتی هستند. از طرفی ظروف بسته بندی محصولات لبنی نیز به قیمت ارز بستگی دارد. بنابراین اینکه گفته می شود افزایش قیمت محصولات لبنی متاثر از تحریم ها و افزایش نرخ ارز نیست، کاملا نادرست است.

وی ادامه داد: قیمت شیرخام نسبت به سال گذشته ۸۸ درصد افزایش داشته است، بنابراین نمی توان انتظار داشت که این افزایش قیمت در محصول نهایی نشان داده نشود.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی اضافه کرد: بازار و نظام عرضه و تقاضا دستور پذیر نیست. متاسفانه نظام سیاست گذاری کشور طی سال های گذشته تصمیماتی اتخاذ کرده که منجر به افزایش هزینه های تولید شده است ولی قدرت خرید مردم افزایش نیافته است. راهکار اساسی آن نیز اصلاح تصمیمات برای افزایش قدرت خرید مردم است.

وی با اشاره به اینکه انجمن صنایع فرآورده های لبنی برای اینکه دهک های آسیب پذیر جامعه به لبنیات دسترسی داشته باشند برنامه هایی در نظر دارد که بایستی در مجلس شنیده شود، اظهار کرد: آمادگی این را داریم که در صورت حذف قیمت گذاری دستوری بیش از ۲میلیون تن شیرکارخانه ها را به سبد اقشار آسیب پذیر جامعه به صورت رایگان اضافه کنیم ولی لازم است که کمیسیون بهداشت مجلس به پیشنهادات ذی نفعان این صنعت توجه کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا