اقتصاد

قیمت رسمی ماسک اعلام شد

جمشید گلپور رئیس ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت قیمت رسمی ماسک را اعلام کرد، جزییات قیمت ماسک را میتوانید در ادامه بخوانید

آرنا نیوز :: جمشید گلپور رئیس ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت قیمت رسمی ماسک را اعلام کرد، جزییات قیمت ماسک را میتوانید در ادامه بخوانید

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ، جمشید گلپور رئیس ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت گفت: بخشی از ماسک‌هایی که در دست متولیان امر است شامل این ۱۸ میلیون اعلام شده می‌شود؛ ذخایر بیشتری از ماسک در کشور موجود است که می‌تواند در اختیار متولیان توزیع این حوزه قرار بگیرد. بنابر آمار‌ها ۱۸ تا ۳۰ میلیون ماسک وارداتی که در دوران پیک بیماری وارد کشور شد هنوز در دست واردکنتدگان باقی مانده و متاسفانه تعیین تکلیف نشده است تا به انبار‌های ماسک انتقال پیدا کند.

او بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد لجستیک مقابله با کرونای وزارت صمت شرایط ویژه‌ای برای توزیع ماسک تعریف شده است. تا پیش از این مصوبه تمام فرآیند توزیع در اختیار وزارت بهداشت بود. مشکلی در تامین نداشتیم و بخشی از توزیع توسط واحد‌های جهادی و استگاه‌های عرضه انجام می‌شد؛ بخش صنعتی هم در اختیار وزارت بهداشت بود و بر اساس حواله‌ها توزیع می‌شد.

گلپور بیان کرد: بعد از اجباری شدن استفاده از ماسک، شرایط ویژه‌ای برای تولید و توزیع ماسک و مواد اولیه آن بنا گذاری شد تا به صورت الکترونیکی انجام شود. سامانه جامع تجارت مبنای کار قرار گرفت تا توزیع کننده مواد اولیه ملزم به ثبت مقدار توزیع شده در سامانه جامع تجارت شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت با اشاره به مشکلاتی که در تامین مواد ضدعفونی کننده وجود داشت و با سیستمی شدن فرآیند کنترل شد، تصریح کرد: نظمی در شبکه توزیع ایجاد شده تا از ابتدا تا انتهای آن قابل رصد باشد. اتفاق اخیر باعث خواهد شد تا عرضه‌های خارج از شبکه و حتی قاچاقی که در این حوزه وجود داشت از بین برود. در روال جدید بخش کارگاهی متولی تولید و توزیع ماسک در خواروبار فروشی‌ها شدند و بخش صنعتی که حدود ۶ میلیون ماسک است برای داروخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نظر گرفته ایم.

او ادامه داد: توزیع ماسک در داروخانه‌ها همان شرکت‌های پخش قبلی است با این تفاوت که هر داروخانه یا فروشگاهی که ماسک را دریافت می‌کند باید در سامانه ثبت شده باشد و با قیمت مصوب اقدام به عرضه محصولات کند. قیمت ماسک‌های صنعتی یک هزار و ۳۰۰ و قیمت ماسک‌های کارگاهی یک هزار و ۵۰۰ تومان است. هر قیمتی با هر جایگاهی قیمت بیشتری عرضه کند متخلف خواهد بود. بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون ظرفیت تولید روزانه داریم که می‌تواند افزایش پیدا کند همچنین بیش از ۱۸ میلیون ماسک وارد شده و آماده عرضه در کشور وجود دارد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا