اقتصادبرگزیده ها

بدهی 12 هزارمیلیاردی 2 بیمه اصلی

سرانجام صدای بدهی های چند میلیاردی بیمه ها به بیمارستان ها درآمد و شنیده شده برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی به ویژه در تهران دفترچه های بیمه را قبول نمی کنند. اگرچه این موضوع هنوز فراگیر نیست اما حتما وزارت بهداشت اجازه نخواهد داد دود این بدهی ها به چشم مردم برود. در عین حال، سید سجاد رضوی، دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، در این باره، تاکید می‌کند که دریافت هزینه‌های درمانی از بیمارِ تحت پوشش بیمه و فرستادن او به شُعب بیمه برای دریافت هزینه‌اش، در بیمارستان‌های دولتی مطلقا تخلف محسوب می‌شود. بیمارستان‌های خصوصی هم در صورتی که با بیمه مد نظر قرارداد نداشته باشند، می‌توانند چنین اقدامی را انجام دهند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده‌اند. مردم در صورت مشاهده چنین تخلفاتی حتما با سامانه 190 تماس بگیرند.

بدهی 12 هزارمیلیاردی 2 بیمه اصلی
در این زمینه سید کامل تقوی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، با اشاره به آخرین وضعیت مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر،  گفت: اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت حدود 12 هزار میلیارد تومان از سازمان‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت طلب دارند.
دستور ویژه رئیس جمهور
وی گفت: البته باید تاکید کنم که از زمان مدیریت جدید تامین اجتماعی روند مناسبی برای پرداخت مطالبات انجام شده است که در این زمینه باید از شخص رئیس‌جمهور تشکر کنیم. زیرا در حوزه پرداخت مطالبات بخش سلامت، بسیار حساس‌اند و بر این اساس به وزیر اقتصاد و وزیر کار دستور ویژه دادند و دو وزیر را مامور کردند تا برای پرداخت اعتبارات و مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام کنند.

طلب ۷ هزار میلیاردی از تامین اجتماعی
وی با بیان این که در هفته گذشته حدود 2100 میلیارد تومان از مطالبات‌مان را دریافت کردیم، افزود: پیش‌بینی ما این است که ما بدون احتساب جرایم حدود پنج هزار و 500 میلیارد تومان و با احتساب جرایم حدود 7هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم.تقوی‌نژاد درباره امکان امتناع برخی بیمارستان‌ها در قبول دفترچه بیمه، گفت: بیمارستان‌ها موظف به پذیرش دفترچه بیمه بیماران هستند و اصلا این طور نیست که بیمارستانی دفترچه بیمه را نپذیرد. ما نمی‌توانیم به بهانه این که دو دستگاه دولتی نمی‌توانند مشکلات‌شان را حل کنند، برای سلامت مردم مشکل ایجاد کنیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا