حوادث

2 قربانی رانش زمین «‌ثنا» و «‌بهار»

قربانیان آبشار روستای شیرآباد خان‌ ببین در استان‌ گلستان، این‌بار دو دختر 3 و ۹ ساله زابلی و کرمانی بودند که همراه خانواده‌ های خود برای تفریح به‌ کنار این آبشار رفته بودند.

به گزارش آرنا :: قربانیان جدید آبشار روستای شیرآباد خان‌ببین در استان‌ گلستان، این بار دو دختر سه و ۹ ساله زابلی و کرمانی بودند که همراه خانواده‌ های خود برای تفریح به‌ کنار این آبشار رفته بودند اما سقوط یک تخته‌ سنگ بزرگ در یک لحظه و اصابت ترکش‌های ناشی از آن به دو کودک، جان هر دو دختر خردسال را گرفت، در این حادثه چهار نفر دیگر هم مصدوم شدند.
روز یکشنبه این هفته، خانواده‌های زیادی برای تفریح به کنار آبشار شیرآباد رفته بودند که خانواده ثنا کوهکن و بهار عابدینی هم جزو آنها بودند اما سقوط یک سنگ بزرگ از بالای آبشار، فاجعه خونینی را رقم زد و جان ثنا و بهار را گرفت.

سعیده پودینه، مادر داغدار ثنای سه ساله که همین یک فرزند را داشت، درباره این حادثه می‌گوید:«ما شش ماهی می‌شد که به شمال آمده بودیم و دوست شوهرم سجاد و خانمش هم همراه ما بودند، روز حادثه، ساعت ۲ بعد‌از‌ظهر کنار آبشار بودیم که ثنا گفت من هنوز آب‌بازی نکردم، شوهرم گفت تو برو کنار‌، من با ثنا بازی می‌کنم و بعد می‌آییم تا نشستم، یک‌ دفعه از بالا سنگ ریخت که من از ترس خودم را به دیواره آبشار چسباندم، ثنا و پدرش کنار هم و پشت به آبشار بودند که سنگ افتاد.

بعد از سقوط سنگ، ثنا داخل آب آبشار افتاد که عمق خیلی کمی داشت، ای‌ کاش سنگ‌ها به سر من می‌خورد و جگر‌ گوشه‌ام را در آن حال نمی‌دیدم. شوهرم ثنا را بغل کرد و با عجله به پایین آبشار رفت، همه می‌گفتند حالش خوب است اما دخترم همان لحظه اول تمام کرده بود، دخترم را به بیمارستان خان‌ ببین بردند و وقتی به آنجا رسیدم، مادر و پدر بهار را دیدم که غرق در خون نشسته بودند، به‌ سختی وارد اتاق بهار و ثنا شدم و هر دو را دیدم که روی تخت خوابیده‌ بودند و پزشکان داشتند به هر دو شوک می‌دادند اما متاسفانه موفقیت‌ آمیز نبود و هر دو فوت شدند.

پدر بهار، شوهرم را در آغوش ‌گرفته بود و می‌گفت دختر من صورت ندارد و فقط دو چشمانش معلوم است.» سجاد پدر ثنا که به‌ شدت غمگین است، ادامه می‌دهد:«ترکش‌ های آن تخته‌ سنگ بسیار بزرگ و اصابت آن به ثنا و بهار باعث شد تا جان‌ شان را از دست بدهند، بعد از حادثه من دخترم را در آغوش ‌گرفتم و دیگر یادم نمی‌آید چه اتفاقاتی رخ داد.» در این حادثه، همسر دوست سجاد هم زخمی شد.

سجاد مهاجروطن، دهیار روستای شیرآباد نیز اظهار کرد:«وقوع چنین حادثه‌ای در آبشار سابقه نداشت و اولین‌ باری است که این حادثه رخ می‌دهد، پرت‌ شدگی داشتیم اما رانش نه‌، رانش زمین باعث سقوط تخته‌سنگ بزرگ به سمت مسافران شد.»

سهل‌انگاری در توجه به نکات ایمنی :

ربیع‌ا… افشانی، رئیس جمعیت هلال‌ احمر علی‌ آباد کتول در مورد این حادثه به ما توضیح می‌دهد:«‌سستی خاک و لغزندگی مسیر، موجب حرکت سنگ و سقوط آن به سمت پایین آبشار شد، حادثه در حالی اتفاق افتاد که حدود ۱۵۰تا ۲۰۰نفر به‌ صورت خانوادگی در محل حضور داشتند و پس از سقوط سنگ، مصدومان و فوتی‌ها فرصت فرار از محل را نداشتند، پس از اعلام حادثه پرت‌ شدگی سنگ به پایگاه زرین‌ گل، دو تیم امداد و نجات از هلال‌ احمر زرین گل و آمبولانس به محل حادثه اعزام و مشخص شد شش نفر مصدوم شده‌اند که دو نفر از مصدومان، دو دختربچه بودند که فوت شدند، با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر، ما هر هفته حادثه منجر به فوت داریم.

در واقع با وجود ایمن‌ سازی برخی نقاط اما رعایت نکردن نکات ایمنی توسط برخی افراد و قرار گرفتن روی صخره‌های لغزنده، موجب وقوع حادثه می‌شود. ۵۰‌ درصد حوادث ناشی از آن منجر به فوت و علت عمده آن نیز سقوط از ارتفاع است، از شهروندان و مسافران عزیز تقاضا داریم هنگام سفر به هشدارها توجه کرده و از حضور در مسیر و نقاط خطرناک مانند صخره‌ های لغزنده خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث ناشی از پرت‌ شدگی از ارتفاع نباشیم.»


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا