حوادث

دو مجتمع مسکونی در ملایر دچار حریق شد

به علت حساسیت حریق در ارتفاع، به محض اطلاع سریعاً فرمانده عملیات آتش نشان بهرام رشیدی با دو دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین به محل اعزام شد

به گزارش سرویس حوادث آرنا ، حسین روستائی، افزود: به علت حساسیت حریق در ارتفاع، به محض اطلاع سریعاً فرمانده عملیات آتش نشان بهرام رشیدی با دو دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین به محل اعزام شد که به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی ابتدا اقدام به قطع برق و گاز ساختمان کردند.

وی با بیان اینکه عملیات اطفاء آغاز شد و به علت حجم زیاد حریق و دود فراوان آتش نشانان با بستن دستگاه تنفسی و ماسک به درون آتش رفتند، اظهار کرد: به علت وسعت زیاد حریق تقاضای نیروی کمکی از ایستگاه عملیاتی شماره ۳ مستقر در شهرک به فرماندهی آتش نشان علی بهزادی شد که با دریافت خبر توسط ایستگاه شماره ۳ بدون فوت وقت نیروها به محل حادثه اعزام شدند.

روستائی با اشاره به اینکه دو تیم از آتش نشانان با همکاری همدیگر موفق شدند حریق فوق را مهار کنند و مانع از رسیدن آتش به دیگر طبقات شوند، افزود: در این حادثه خوشبختانه به کسی صدمه جانی یا جراحاتی وارد نشد.

سرپرست سازمان آتش نشانی ملایر با اشاره به بروز حریق در مجتمع مسکونی خیابان شهید صفرخانی، خاطرنشان کرد: عصر دیروز طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی رخ دادن حریقی در یکی از مجتمع های مسکونی در این خیابان گزارش شد.

روستائی اظهار کرد: به محض اطلاع سریعاً یک دستگاه خودروی سبک و یک دستگاه خودروی سنگین برای پوشش و احتمال وسعت حریق به محل مورد نظر اعزام شد و آتش نشانان به محض رسیدن با رعایت موارد ایمنی اقدام به قطع برق و گاز مجتمع کردند.

وی با بیان اینکه طبقه اول کانون حریق بود، گفت: به علت جمع آوری و دپو کردن غیراستاندارد وسایل منزل و مقداری اسباب و اثاثیه قابل اشتعال که باید در انبار جمع آوری می شد، متأسفانه در پاسیو دپو شده و به علت سهل انگاری مورد حریق قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه آتش به طبقات بالا سرایت کرده و باعث شکستگی شیشه ها شده بود، افزود: حریق از راه پنجره در حال سرایت و نفوذ به طبقات فوقانی بود که سرعت عمل و هوشیاری آتش نشانان مانع از نفوذ به طبقات دیگر شده و خوشبختانه به کسی صدمه ای وارد نشد.

سرپرست سازمان آتش نشانی ملایر در بخش دیگری از صید دو حلقه مار در پارکینگ منزل مسکونی خبر داد و گفت: یکی از شهروندان رؤیت دو حلقه مار در منزل مسکونی را به سامانه آتش نشانی اطلاع داد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یک دستگاه خودروی امدادونجات همراه امدادگران با تجهیزات کامل به محل اعلام شده اعزام و به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی با راهنمایی صاحب منزل محل مخفی شدن مارها شناسایی شد سپس امدادگران با هوشیاری کامل و با درایت با استفاده از دستگاه مارگیر نسبت به گرفتن مارهای مذکور اقدام کرده و آنها را در محفظه ای قرار داده و در بیابان رها کردند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا