حوادث

“خائیز” همچنان در آتش می‌سوزد؛ به بالگرد نیاز داریم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: اینکه سازمان محیط زیست باید برای هر حریق معطل بماند تا هلیکوپتر دریافت کند، فرصت اولیه اطفاء حریق را از دست می‌دهیم

به گزارش سرویس حوادث آرنا ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: اینکه سازمان محیط زیست باید برای هر حریق معطل بماند تا هلیکوپتر دریافت کند، فرصت اولیه اطفاء حریق را از دست می‌دهیم.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در خصوص آتش سوزی منطقه حفاظت شده‌ خائیز، گفت: ما هشدارهای لازم را از سال پیش داده بودیم. به دلیل بارش‌های امسال و پرباری گیاهی منطقه امکان تشدید آتش ‌سوزی‌‌های هر ساله وجود داشت. متاسفانه سازمان محیط زیست، چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ تجهیزات اطفاء حریق کفاف کنترل شرایط را ندارد.

وی افزود: تا‌کنون تنها دو بالگرد به ما داده اند که تنها می تواند نفرات را جابجا کند. ما نیاز به بالگردی داشتیم که سبد آب را جابجا و تخلیه کند. پیگیری‌ها انجام شده است تا سپاه پاسداران این بالگردها را با تجهیزات آبی به ما بدهد.

سرهنگ محبت‌خانی گفت: این بالگردها توان حمل آب را ندارند. وزش باد بالا است و پتانسیل مواد قابل اشتعال نیز در منطقه بالا است. منطقه صعب‌العبور است. تمام نیروهای بسیج، محیط زیست، فعالان محیط زیستی و … تلاش می کنند تا آتش اطفاء شود، اما کاری از پیش برده نشده است.

وی بیان کرد: اینکه سازمان محیط زیست باید برای هر حریق معطل بماند تا هلیکوپتر دریافت کند، فرصت اولیه اطفاء حریق را از دست می دهیم. اگر این هلیکوپترها به سازمان محیط زیست واگذار شود، می توانیم از اتلاف وقت و گسترش آتش در لحظات اولیه و شکل‌گیری حریق جلوگیری کنیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا