حوادث

شمار فوتی های مصرف الکل صنعتی در فارس به ۹۸ نفر رسید

با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده و هشدارهایی که در مورد خطر مصرف الکل صنعتی داده شد، شاهد کاهش مسمومیت‌ها هستیم.

به گزارش سرویس حوادث آرنا ، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از اوایل اسفند ۹۸ که تقریبا نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در این استان بود تا هشتم اردیبهشت‌ 99 تعداد ۸۷۳ نفر در اثر مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شدند که ۹۸ نفر از آنها فوت کردند.

محمد جواد مرادیان افزود: در مجموع در مدت یاد شده از ۸۷۳ نفری که با علائم مسمومیت ناشی از مصرف الکل صنعتی به مراکز درمانی این استان مراجعه کردند، ۷۳۹ بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند که اکثر آنها مرخص شدند.

او ادامه داد: هم اینک نیز ۱۴ نفر از این افراد در بیمارستان بستری هستند که حال ۶ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده و هشدارهایی که در مورد خطر مصرف الکل صنعتی داده شد، شاهد کاهش مسمومیت‌ها هستیم.

مرادیان، همچنین از اقدامات نیروی انتظامی در دستگیری و برخورد با تولید و توزیع کنندگان مشروبات الکلی تقلبی و دست‌ساز قدردانی کرد.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر دوشنبه (هشتم اردیبهشت‌۹۹) تعداد ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جانباختگان ناشی از بیماری در کشور به پنج هزار و ۸۶۰ نفر رسید.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا