حوادث

الکل مرگ جان 8 یزدی را گرفت

آرنا نیوز :: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از مسمومیت ۸۳ نفر در یزد بر اثر استفاده از الکل صنعتی خبر داد و گفت: هشت نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند.

محمود نوری شادکام اظهار داشت: از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون ۸۳ نفر به علت مصرف الکل صنعتی در استان مسموم شدند که از این تعداد هشت نفر جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه گسترش مسمومیت با الکل در بین جوانان یزدی با شیوع بیماری کرونا رو به افزایش است، افزود: برخی تصور می‌کنند، الکل باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت کرونا می‌شود که این مسئله به هیچ وجه پایه و اساس علمی ندارد.

نوری شادکام بیان کرد: مصرف مشروب الکلی تقلبی روی مغز، چشم، کلیه و کبد، تأثیر مخربی دارد و تقریباً هیچ عضوی از بدن انسان از عوارض آن در امان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: مصرف الکل ممکن است باعث نابودی سلول‌های آنتی‌بادی به عنوان سلول‌های مقابله کننده با ویروس‌ها شود و در نتیجه اثر مخربی بر سیستم ایمنی فرد دارد.

نوری شادکام عنوان کرد: علاوه بر آن الکل ماده‌ای آب‌زداست، آب درون سلول‌ها را خارج می‌کند و باعث مرگ فرد می‌شود و مصرف آن موجب کمبود مواد غذایی در شخص می‌شود و بدن را از مواد مغذی تقویت‌کننده سیستم ایمنی محروم می‌کند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: پیشگیری از بیماری کرونا در گرو رعایت بهداشت و عمل به توصیه پزشکان و همچنین در خانه ماندن است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا