حوادثویژه ها

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان؛ برآورد اولیه از خسارات اعلام شد

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان برآورد اولیه از خسارات را اعلام کرد.

عباسعلی ارجمندی مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز ۶ بالگرد در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند بخش اعظم از اقلام امدادی در داخل مجموعه شهرستان چابهار، کنارک، دشتیاری، نیکشهر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه پرواز‌ها در شب متوقف می‌شود، ادامه داد: ۳ هزار نفر در این مدت از سیلاب نجات پیدا کرده‌اند همچنین اسکان برای ۳۵۲ خانوار مهیا کرده‌ایم. همچنین برق ۴۶۳ روستا از ۵۵۳ روستا وصل شده است. در بحث برقرار شبکه آب نیز ۲۱ روستا از ۲۴۵ روستا وصل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: آسیب جدی به ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی وارد شده است همچنبن براساس برآورد‌های اولیه به بخش کشاورزی هم ۶۱۳ میلیارد تومان خسارت وارد شده است در بخش زیر ساخت شهری نیز ۳۳۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

ارجمندی خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های اولیه نیز در بخش پروژه‌های آب‌منطقه‌ای ۶ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: راه‌های ارتباطی ۲۱ روستا وصل شده است و ۲۹ روستا در حوزه شهرستان خاش نیز تا پایان وقت امروز قرار بود راه‌های ارتباطی آنها وصل شود. در بخش ارتباطات تلفنی و مخابرات نیز وضعیت بهتر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان درباره اخباری مبنی بر اینکه مردم در برخی مناطق بدون آب و غذا مانده‌اند گفت: قبل از سیل ما اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده بودیم تا برای ۷۲ ساعت ذخیره‌سازی مایحتاج داشته باشند همچنین اقلام امدادی و بسته‌های غذایی که از امروز توزیع می‌شود ۷۲ ساعته است تا این لحظه گزارشی مبنی بر اینکه نتوانستیم به منطقه‌ای یا روستایی ورود پیدا کنیم بخش اعظم روستاییان که در مسیر سیلاب بودند منتقل شده بودند و اینگونه نیست که به بخش یا منطقه‌ای امدادرسانی نشده باشد البته این موضوع قابل پیگیری است و ما قطعا آن را پیگیری خواهیم کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا