بین الملل
موضوعات داغ

سناتور افراطی آمریکایی: ایران را از المپیک پاریس حذف کنید!

سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی در درخواستی توطئه‌آمیز از کمیته بین‌المللی المپیک خواست تا مانع از حضور ایران در بازی‌های المپیک پاریس شود.

آرنانیوز:: «مارشا بلکبرن» سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی در درخواستی توطئه‌آمیز از کمیته بین‌المللی المپیک خواست تا مانع از حضور ایران در بازی‌های المپیک پاریس شود.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از ایرنا، تارنمای هیل چهارشنبه شب نوشت که بلکبرن با اشاره به آنچه که مسائل حقوق بشری خوانده است، در نامه‌ای به توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک این درخواست را مطرح کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک پیشتر از حضور ورزشکاران برخی کشور‌ها در بازی‌های المپیک جلوگیری کرده بود که تازه‌ترین مورد آن ممانعت از حضور وزرشکاران روسیه و بلاروس در المپیک پاریس به دلیل جنگ اوکراین است.

کمیته بین‌المللی المپیک آذر ماه اعلام کرد، تعدادی از ورزشکاران روس و بلاروس می‌توانند به صورت انفرادی و به عنوان ورزشکار بی‌طرف در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کنند.

این نهاد ورزشی در بیانیه‌ای گفت: ورزشکاران واجد شرایطی که گذرنامه روسی و بلاروسی دارند می‌توانند به عنوان «ورزشکاران انفرادی بی‌طرف» وارد بازی‌ها شده و رقابت کنند. تیم‌های ورزشی دارای گذرنامه روس و بلاروس شامل این مساله نمی‌شوند.

کمیته بین‌المللی المپیک همچنین استفاده از نماد‌های دولتی روسیه و بلاروس از جمله پرچم و سرود ملی در المپیک تابستانی پاریس را ممنوع و بر تصمیم قبلی خود مبنی ممنوعیت تیم‌های این کشور‌ها تاکید کرد.

بنا بر اعلام کمیته بین‌المللی المپیک، هیچ مقام روس یا بلاروس به المپیک سال آینده دعوت نخواهند شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا