بین الملل
موضوعات داغ

احتمال آتش بس در غزه ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده

یکی از مقامات ارشد حماس گفت اگر رژیم صهیونیستی شروط فلسطین را در مذاکرات جاری بپذیرد، آتش‌بس در غزه ممکن است «طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت» آینده برقرار شود.

آرنا نیوز:: خبرها حاکی از آن است که مذاکرات آتش بس در غزه به لحظات مهم و تعیین کننده ای نزدیک می شود. یکی از مقامات ارشد حماس اذعان کرده است در صورت پذیرش شروط حماس از سوی اسرائیل به احتمال قوی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده آتش بس در غزه برقرار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، این مقام حماس به خبرگزاری فرانسه گفت: «اگر اسرائیل با خواسته‌های حماس، که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه است، موافقت کند، راه را برای آتش‌بس ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده هموار خواهد کرد».

یک مقام ارشد دولت آمریکا اواخر روز شنبه مدعی شد که تل‌آویو پیشنهاد آتش‌بس شش هفته‌ای در غزه و آزادی اسیران آسیب‌پذیر را «کم و بیش» پذیرفته و اکنون همه منتظر پاسخ حماس هستند.

در حالی که مذاکره کنندگان بین المللی برای دستیابی به توافقی قطعی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در ۱۰ مارس تلاش می‌کنند، مذاکرات با میانجی‌های مصری و قطری روز یکشنبه با هیئت حماس انجام می‌شود.

یک منبع مصری گفت: «هیئتی از جنبش حماس، از جمله خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش حماس در غزه و زاهر جبارین، برای ارائه پاسخ نهایی جنبش مذکور به چارچوب پاریس ۲ وارد قاهره خواهند شد. همزمان یک هیئت امنیتی اسرائیل در قاهره خواهد بود که نیتزان آلون مسؤول پرونده اسیران در ارتش اشغالگر برای بررسی محتوای پاسخ فلسطین در مذاکرات شرکت خواهد کرد.»

این منبع مصری توضیح داد: «هیئت اسرائیلی که به قاهره می‌آید، پس از اطمینان از اینکه پاسخ مقاومت حداقل‌های تعیین‌شده توسط دولت اسرائیل را برآورده می‌کند، صلاحیت مذاکره را خواهد داشت.»


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا