بین الملل

«جنایت آرد» کار اسرائیل را در جنگ غزه پیچیده کرد

حادثه مرگبار در شمال نوار غزه چه عمدی باشد چه عمدی نباشد می تواند سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از الجزیره، روزنامه اسرائیلی تایمز آف نوشت که حادثه روز پنجشنبه- در اشاره به جنایت آرد در شمال نوار غزه که باعث شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی شد- به احتمال زیاد دو هدف جنگ یعنی از بین بردن حماس و آزادی اسیران را پیچیده می کند.

این روزنامه نوشت که این جنایت به عرصه های(درگیری) دیگر نیز دامن می زند.

در همین حال، روزنامه هاآرتس نیز نوشت که حادثه مرگبار در شمال نوار غزه چه عمدی باشد چه عمدی نباشد می تواند سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

این روزنامه نوشت که تفسیرهای اسرائیل برای توجیه این حادثه با 10 ساعت تأخیر اعلام شد و شکی در آن نیست که کسی را قانع نمی کند.

این روزنامه در عین حال پیش بینی کرد که اسرائیل ممکن است با درخواست‌های بین المللی فراگیر و پافشاری بیشتری برای برقراری آتش بس روبرو شود.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تفسیر اسرائیل درباره جنایت آرد را رد کرد.

واشنگتن پست نوشت که تصاویری که ارتش اسرائیل از حادثه مرگبار در غزه منتشر کرد باعث می شود که تعیین تسلسل حوادث دشوار شود.

این روزنامه نوشت که تصاویر شبکه تلویزیونی الجزیره می تواند مکانی که پهپادهای اسرائیلی از پیکرهای شهدا در جاده را نشان دادند،مشخص کند.

روزنامه پولیتکیوی آمریکا نیز به نقل از یک مسئول آمریکایی نوشت که کشته شدن فلسطینی هایی که در انتظار کمک ها در نوار غزه بودند پشت تصمیم واشنگتن برای پرتاب کمک ها از آسمان برای فلسطینی های غزه است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که آمریکا در روزهای آینده عملیات پرتاب کمک ها به غزه از آسمان را عملی می کند.

از جهتی دیگر، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی روایت رژیم صهیونیستی درباره کشتار میدان النابلسی در غزه را زیرسوال برد.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است: ارتش اسرائیل تصاویر منتشر شده را ویرایش کرد تا هرگونه اتهام در قتل دهها نفر در کشتار میدان النابلس در غزه را از خود دور کند.

به گفته این روزنامه آمریکایی، تصاویر منتشر شده توسط شبکه الجزیره از یک خیابان فرعی گرفته شده است و آنچه که اتفاق افتاده را به خوبی توضیح و تبیین می کند.تصاویر شبکه الجزیره نشان می دهد که هنگام متفرق شدن جمعیت در میدان النابلسی، تیراندازی صورت می گیرد.این تصاویر نشان می دهد که تیراندازی از یک پایگاه نظامی اسرائیلی صورت گرفته است.

اشغالگران صهیونیست پنجشنبه به سمت هزاران شهروند فلسطینی که در منطقه «شیخ عجلین» در غرب غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، شلیک کردند که بیش از ۱۰۰ شهید و ده‌ها مجروح در پی داشت.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین نیز روایت رژیم صهیونیستی درباره کشتار اخیر در شمال باریکه غزه را رد و از سکوت سازمان ملل درباره جنایات این رژیم به شدت انتقاد کرد.

فرانچسکا آلبانزه (Francesca Albanese) در گفت و گو با شبکه الجزیره اظهار داشت: تنها راه کمک رسانی به ساکنان باریکه غزه توقف جنگ و تجاوز به این منطقه است.

وی درباره کشتار شهروندان فلسطینی در شمال غزه که منتظر رسیدن کمک های بشردوستانه بودند، گفت: روایت اسرائیل درباره جنایت روز پنجشنبه گذشته درست نیست.

این گزارشگر افزود: سکوت اعضای شورای امنیت سازمان ملل در قبال جنایت های اسرائیل شوکه کننده است.

آلبانز گفت: فلسطینی ها از حمایت و پشتیبانی کافی از دولت های عربی برخوردار نیستند.

روز پنجشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت انبوه جمعیت شهروندان فلسطینی بی گناه که منتظر دریافت کمک های انسانی در خیابان الرشید در شهر غزه بودند، آتش گشودند و بر اثر آن، یکصد و ۱۲ نفر شهید و بیش از ۷۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

این درحالیست که ارتش رژیم اسرائیل با وقاحت و به دلیل واکنش های جهانیان می‌گوید که «ازدحام» هزاران نفری اهالی غزه به دور کاروانی متشکل از ۳۸ کامیون کمک منجر به جان باختن و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است و برخی از این افراد توسط کامیون‌ها زیر گرفته شدند.

اما یک منبع رژیم اسرائیل اذعان کرده است که نظامیان این رژیم به سوی جمعیت حاضر تیراندازی کردند و فکر می‌کردند که این جمعیت می‌تواند به «تهدیدی» علیه آن‌ها تبدیل شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا