بین الملل
موضوعات داغ

ویدئو | بایدن غزه را با اوکراین اشتباه گرفت

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا غزه را با اوکراین اشتباه گرفت.

آرنا نیوز:: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که همواره در اظهاراتش گاف‌های فاحشی داده است، این بار در دیدار با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا غزه را با اوکراین اشتباه گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، بایدن که در حال صحبت درباره ارسال کمک بشردوستانه به غزه بود، به اشتباه به ارسال کمک بشردوستانه به اکراین اشاره کرد و گفت: در روز‌های آینده به دوستان خود، اردن و دیگران می‌پیوندیم و مطمئن می‌شویم که مقادیر بیشتری غذا و آذوقه به اوکراین (؟) منتقل می‌شود.

او اعلام کرد که قصد دارد اولین ارسال هوایی مواد غذایی و آذوقه را به غزه انجام دهد. بایدن اشاره کرد که پرتاب هوایی کمک‌های آمریکا در روز‌های آینده انجام خواهد شد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
بر اساس بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، حمایت «تزلزل ناپذیر» خود از اوکراین و اسرائیل را تأیید کردند.

این دو مقام همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای در خاورمیانه و در عین حال بر «نیاز فوری» برای افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه نجات بخش در نوار غزه بحث کردند.

بایدن از ملونی به خاطر نقش او در اتحادیه اروپا برای افزایش حمایت از اوکراین قدردانی کرد، در حالی که ملونی بر اهمیت حمایت پایدار ایالات متحده از این کشور تاکید کرد.

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا