بین الملل

سنگ تمام خاویر میلی برای اسراییل: حماس را تروریستی اعلام می کنم

رییس‌جمهور آرژانتین، خاویر میلی که به فلسطین اشغالی سفر کرده، بعد از اعلام تصمیمش برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی، امروز در دیدار با نتانیاهو گفت قصد دارد گروه حماس را در فهرست موسوم به تروریستی قرار دهد.

آرنا نیوز :: رییس‌جمهور آرژانتین خاویر میلی که به‌دلیل شباهت افکارش به رییس‌جمهور سابق آمریکا به او ترامپ آرژانتین می‌گویند، دیروز سه‌شنبه در اولین سفر خارجی خود از زمان انتصاب وارد فلسطین اشغالی شد و امروز چهارشنبه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، خاویر میلی از حزب راست‌ افراطی «آزادی پیشرو» حدود دو ماه پیش سوگند یاد کرد و کارش را به‌عنوان رییس‌جمهور آرژانتین آغاز کرد. او سه‌شنبه وارد فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو شد و مورداستقبال اسراییل کاتص، وزیر امور خارجه اسراییل قرار گرفت.

رییس‌جمهوری آرژانتین در جریان این سفر از دیوار ندبه در قدس بازدید کرد و گفت که قصد دارد سفارت آرژانتین را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

نتانیاهو، میلی را که به‌گفته خودش برای اعلام حمایت از اسراییل در میانه جنایات این رژیم در غزه به فلسطین اشغالی سفر کرده، دوست بزرگ اسراییل خواند و از او به این خاطر که قصد دارد سفارت آرژانتین را از تل‌آویو به قدس منتقل کند، تشکر کرد.

به گزارش تایمز اسراییل، میلی همچنین امروز گفت که کشورش حماس را در فهرست سازمان‌های موسوم به تروریستی قرار خواهد داد.
جنبش حماس روز سه‌شنبه اعلام تصمیم رییس‌جمهور آرژانتین را درباره انتقال سفارت کشورش محکوم کرد و آن را تجاوز به حقوق ملت فلسطین خواند.

جنگ رژیم اسراییل در غزه تاکنون به شهادت بیش از ۲۷ هزار فلسطینی و زخمی‌شدن ده‌ها هزار نفر دیگر منجر شده است. این جنگ همچنین آوارگی بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه را در پی داشته است.

اسراییل این جنگ را پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» آغاز کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، عملیات طوفان‌الاقصی را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه رژیم اسراییل بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند و شماری از صهیونیست‌ها را به اسارت گرفتند. بر اساس گزارش‌ها، حماس در حال حاضر ۱۳۶ اسیر اسراییلی را در غزه نگهداری می‌کند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با این حال، آن‌طور که تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی تحمیل شکست بزرگ امنیتی-سیاسی به اسراییل بوده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا