بین الملل

چین در استان هم‌مرز خود با روسیه وضع فوق‌العاده اعلام کرد

پس از کشف کانون شیوع ویروس کرونا، در استان هیلونگ‌جیانگ چین در همسایگی روسیه وضع فوق‌العاده اعلام شد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، از ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سکنه استان هیلونگ‌جیانگ چین که مرز طولانی با روسیه دارد، خواسته شد در خانه‌های شان بمانند.

چین به طور گسترده‌ای اپیدمی کووید-۱۹ را ریشه کن کرده است. این ویروس در پایان سال ۲۰۱۹ در این کشور ظاهر شد. آخرین قربانی کووید-۱۹ در چین، در ماه مه گذشته تایید شده بود. اما در روز‌های اخیر کانون‌های ابتلای زیادی در چین ظاهر شده و این اتفاق پاسخ جدی مقامات چینی را به دنبال داشته است.

به این ترتیب در هیلونگ‌جیانگ واقع در شمال شرقی چین نیز وضع هشدار مرتبط با اپیدمی اعلام شد. از ساکنان این استان خواسته شده در خانه‌های شان بمانند و جز در موارد ضروری از خانه‌های شان خارج نشوند و از هر گونه تجمع خودداری کنند.

دلیل این تصمیم کشف ۲۸ مورد ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته در این استان بوده است. ۱۲ تن از این افراد فاقد علائم بیماری بوده اند.

سویهوبا یکی از شهر‌های بزرگ این استان با ۵ میلیون نفر جمعیت، پس از شناسایی ۴۵ مبتلای بدون علائم، از روز دوشنبه در قرنطینه قرار گرفته بود. ساکنان این شهر می‌بایست در خانه‌های شان بمانند. حمل و نقل عمومی نیز در این شهر تعطیل شده است.

در سطح ملی، آمار روزانه چهارشنبه از ۱۱۵ مبتلای جدید حکایت داشت. این رقم در قیاس با ارقام منتشر شده در آمار‌های ماه ژوئیه بسیار بالاتر است.

به رغم آن که ارقام منتشر شده در چین، هنوز از آمار‌های منتشر شده در اقصی نقاط جهان بسیار دورتر است، اما گسترش مجدد بیماری مقامات دولتی را در آستانه سال نوی چینی که از ۱۲ فوریه آغاز می‌شود، نگران کرده است. سال نوی چینی همواره با سفر‌های گسترده کارگران مهاجر با هدف بازگشت نزد خانواده‌های شان همراه است.

علاوه بر هیلونگ‌جیانگ، ۲۰ میلیون تن از ساکنان مناطق شمالی چین ملزم به رعایت مقررات متفاوتی شده اند: ممنوعیت خروج از شهر‌ها یا روستاها، محله و یا خانه.

۷۶ میلیون سکنه استان هبی Hebei که پکن را احاطه کرده، جز در موارد ضروری حق خروج از خانه را ندارند. آمار روزانه در این استان در روز چهارشنبه از شناسایی ۹۰ مبتلا حکایت داشت. تقریبا می‌توان گفت، تمامی مبتلایان جدید در چین، در این استان شناسایی شده اند.

مقامات، تاکنون ۱۱ میلیون تن از ساکنان شهر بزرگ شیجیازوآنگ واقع در ۳۰۰ کیلومتری پکن را مورد آزمایش قرار داده و به انجام دومین عملیات گسترده غربالگری متعهد شده اند. تعداد مبتلایان در این شهر در موج قبلی اپیدمی به شدت افزایش یافته بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا