بین الملل

برلین: همه مرزهای کشورهای اروپایی به روی انگلیس بسته شوند

وزارت بهداشت آلمان قبل از همه گیری ویروس کرونای انگلیسی در اروپا خواستار بسته شدن مرزهای کشورها با انگلیس شد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت بهداشت آلمان پیش از این درباره شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا که بسیار قدرت سرایت بالایی دارد ابراز نگرانی کرد و ارتباط هوایی خود را با انگلیس و آفریقای جنوبی به حال تعلیق در آورد.

اکنون خبرها حاکی از این مسئله است که «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز برای بسته شدن مرز‌ها بین اتحادیه اروپا و انگلیس تلاش می‌کند. وزارت بهداشت آلمان یکشنبه ۲۰ دسامبر اعلام کرد در پی افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا و جهش این ویروس در کشور‌های انگلیس و آفریقای جنوبی، دولت آلمان ارتباط هوایی خود را با این دو کشور به حالت تعلیق در آورد.

بر اساس اعلام نشریه آلمانی بیلد همچنین بسته شدن مرز‌های اروپا به روی افراد از مبدا انگلیس را از تاریخ ۲۱ دسامبر پیشنهاد خواهد کرد. برلین احتمالا تصمیمی در این خصوص از ۲۲ سپتامبر اتخاذ خواهد کرد. به نوشته این نشریه آلمانی با وجود این مقامات آلمان دوست دارند به شهروندان خود اجازه دهند تا به انگلیس رفته و به این کشور باز گردند.

نشریه بیلد افزود مرکز همچنین قصد دارد با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد واکنش هماهنگ اروپا به تحولات مربوط به کرونا در انگلیس گفتگو کند. فرانسه نیز تدابیر مشابهی در خصوص افراد و بار از مبدا انگلیس اتخاذ کرده است.

مادریو یز اعلام کرد از بروکسل خواسته تا پاسخ هماهنگی از سوی اتحادیه اروپا در خصوص لغو پرواز‌ها از مبدا انگلیس داده شود. در پی اعلام محدودیت‌های جدید در انگلیس، کشور‌های بلژیک، ایتالیا، هلند و اتریش از تعلیق ارتباط هوایی و ریلی از مبدا و به مقصد انگلیس خبر دادند. پرواز‌ها بین انگلیس و هلند تا یکم ژانویه به تعلیق درآمد.

گفتنی است، انگلیس نوع جهش یافته از ویروس کرونا را در خاک این کشور شناسایی کرده است. یونان و جمهوری چک نیز تدابیر بهداشتی را در خصوص افرادی که از انگلیس وارد این کشور می‌شوند، تشدید کرده و آن‌ها را به ترتیب ۷ و ۱۰ روز قرنطینه می‌کنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا