بین الملل

تعلیق پرواز کشورهای مختلف به انگلیس در پی شیوع کرونای جدید

آرژانتین، ترکیه، کانادا، لهستان و عربستان ارتباط هوایی با انگلیس را در پی شیوع ویروس کرونای جدید تعلیق کردند

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی تسریع شیوع ویروس کرونای جدید در انگلیس، کشور‌های آرژانتین، ترکیه و عربستان اعلام کرد پرواز‌های ورودی هواپیما‌ها از انگلیس را ممنوع می‌کند.

وزارت کشور آرژانتین یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد در راستای اقدام پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا که در انگلیس نمایان شده است، از روز دوشنبه پرواز‌های ورودی و خروجی انگلیس به حالت تعلیق درمی آید.

یک منبع وزارت کشور عربستان سعودی نیز اعلام کرد این کشور مرز‌های زمینی خود را می‌بندد و پرواز‌های بین المللی را به مدت یک هفته به حالت تعلیق در می‌آورد. همچنین تمام افرادی که از کشور‌های اروپایی و همچنین دیگر ایالت‌هایی که ویروس کرونا ویروس در آن‌ها ظهور کرده است، به عربستان سعودی وارد شده اند، باید به مدت دو هفته خود را در خانه قرنطینه کنند.

در همین حال، فخرالدین کوچت، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد با دستور رئیس جمهور و با هماهنگی وزارت حمل و نقل و زیرساخت‌ها، تعلیق موقت پرواز‌های انگلیس، دانمارک، هلند و آفریقای جنوبی اجرایی شده است.

به دنبال کشف ویروس کرونای جدید در انگلیس، کانادا از روز دوشنبه سفر هوایی خود را از انگلیس متوقف می‌کند. دولت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به تسریع شیوع ویروس کرونای جدید در برخی مناطق در انگلیس، تصمیم گرفته شد که ورود کلیه پرواز‌های مسافرتی تجاری و خصوصی از انگلیس به کانادا را به مدت ۷۲ ساعت متوقف شود.

دولت لهستان نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید پرواز‌های خود به و از انگلیس را تعلیق می کند. سخنگوی دولت لهستان روز دوشنبه اعلام کرد پرواز‌ها از انگلیس به لهستان از امشب به حال تعلیق درخواهد آمد.

روز شنبه، مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند که این کشور نوع جدیدی از کووید-۱۹ را شناسایی کرده است که می‌تواند سریعتر از سایر گونه‌های ویروس کرونا گسترش یابد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس محدودیت‌های جدید ویروس کرونا را به ویژه در لندن و جنوب شرقی انگلیس برای جلوگیری از گسترش ویروس جدید در سراسر کشور در نظر گرفته است.

پیش از این سازمان جهانی بهداشت در یک پیام توئیتری اعلام کرد تحقیقات در مورد نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس را آغاز می‌کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا