بین الملل

حملات سایبری به نهاد‌های آمریکایی همچنان ادامه دارد

۳ نهاد امنیتی آمریکا از ادامه حملات سایبری گسترده به شبکه‌های دولتی این کشور خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، چند سازمان امنیتی آمریکا از ادامه روند حملات سایبری گسترده به سازمان‌های این کشور خبر دادند.

بر این اساس، ۳ نهاد اف بی آی، دفتر مدیر اطلاعات ملی، و سازمان امنیت زیرساختی و سایبری آمریکا در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: حملات سایبری گسترده به شبکه‌های دولتی آمریکا بسیار قابل توجه بوده و هنوز هم ادامه دارد.

این بیانیه می‌افزاید: این حملات سایبری همچنان در حال انجام است. ما می‌کوشیم به درک روشنی از وسعت این حملات دست یابیم. شبکه‌های ما در دولت فدرال تحت تاثیر این حملات قرار گرفته است.

پیش تر روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی اعلام کرد وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا نیز از جمله سازمان‌هایی بودند که براثر وقوع حمله سایبری به برخی نهاد‌ها و وزارت خانه‌های این کشور در چند روز اخیر، هک شده‌اند.

راسل گوئماره، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در این راستا مدعی شده است وزارتخانه‌های فوق از گزارش‌ها آگاهی داشتند و در حال حاضر نیز درحال ارزیابی تاثیرات و تبعات آن هستند.

وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا در روز یکشنبه مورد حمله سایبری قرار گرفتند که حرف و حدیث‌های بسیاری را بدنبال داشت و بسیاری از مقامات آمریکایی، کشور‌هایی همچون روسیه، چین و ایران را مقصر اصلی این موضوع می‌دانستند.

پس از آن نیز اعلام شد گروهی از هکر‌های روسی توانسته‌اند به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا کنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا